Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 17:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Beskyt mappe vha .htaccess - virker ikke

Hej Eksperter.

Jeg har flg. 2 filer, begge ligger de i www.domain.dk/reports/  :

.htaccess :
AuthName "Haps"
AuthType Basic
AuthUserFile /reports/htpasswd
require valid-user

htpasswd :
Adm:Fkw89Vlso3

Selv om jeg indtaster det rigtige brugernavn og password, så får jeg ikke adgang til mappen. Har jeg lavet noget forkert ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 17:23 #1
Det skal lige tilføjes, at går jeg ind i mappen /reports, så får jeg mit website vist i roden (www.domain.dk) - men helt forkert, da mit stylesheet bliver loadet forkert. Ved ikke hvorfor dette sker.
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 17:25 #2
For en sikkerhedsskyld får i lige min .htaccess fil fra roden :

php_value upload_max_filesize 8M
php_value magic_quotes_gpc 0
php_value magic_quotes_runtime 0
php_value magic_quotes_sybase 0
ErrorDocument 404 /error404.html
DirectoryIndex /index.php
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 17:26 #3
Det var self. DirectoryIndex der drillede - men er stadig interesseret i svar på mit første spørgsmål :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 18:29 #4
?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 18:29 #5
Hvis jeg var dig, ville jeg kalde password-filen .htpasswd da Apache som standard er sat op til ikke at vise filer med . som første tegn. Det giver en smule mere sikkerhed. Ellers ligner det en ganske normal fornuftig opsætning.
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 18:42 #6
Ok, et punktum hermed tilføjet. Men jeg får stadig ikke adgang, når jeg indtaster det rigtige brugernavn/password.

Login-boksen bliver bare ved med at komme frem igen. Jeg tror der er et problem med 'AuthUserFile'
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 18:44 #7
Jo, du skal angive den filde sti til filen - set fra serveren ikke fra nettet.

Eller du skal angive en relativ sti:

AuthUserFile .htpasswd
Avatar billede lobster Nybegynder
25. september 2004 - 18:48 #8
Tjeck evt. også om Indianeren har læse rettigheder på passwd filen.
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 18:50 #9
Tjekker jeg lige :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 18:51 #10
Det virker stadig ikke.

Lobster > Er det godt nok, at sætte CHMOD til 777 ?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 18:54 #11
Ja, det er godt nok.

(Jeg ville nok vælge at sætte den til 640 og CHOWNe den til den gruppe, Apache kører under.)
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 19:06 #12
Sidstnævnte kan jeg desværre ikke, Sand, da det er et ganske almindeligt webhotel :)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 19:09 #13
OK, men 744 burde være nok. Apache behøver ikke have lov til at udføre filen eller skrive til den. Men du skal ikke tage dig af, at jeg er lidt paranoid og prøver at lokke lidt mere sikkerhed ud af systemet overalt, hvor jeg kan komme til det. ;-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 19:33 #14
Hehe, det er vel fuldt forståeligt - sikkerhed kan vi ikke få nok af :-)

Tak for hjælpen - nu vil jeg gerne dele lidt points ud (hvilket kræver et svar *hint)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 19:54 #15
Fik du det til at virke?
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 20:23 #16
Det ved jeg endnu ikke - har lige lagt det lidt på hylden, da jeg faktisk fandt en bedre løsning. Jeg sender bare mine brugere tilbage til forsiden. Det er det mest brugervenlige. Sagen er nemlig, at ingen skal have adgang til den mappe jeg ønskede at beskytte.
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. september 2004 - 20:23 #17
Jo, de skal naturligvis have adgang - men kun igennem mit webInterface