Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
25. september 2004 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk - Maxtor 250Gb - kan ikke læses/anvendes.

Jeg har netop anskaffet mig en ekstern harddisk - Maxtor 250 Gb. Jeg har brugt den som backup af hhv. min bærbar samt stationær pc. Det fungerede udemærket første gang, jeg forbandt den hhv. til den bærbare og den stationære. Imidlertid er følgende problem pludselig opstået;
Jeg kan ikke få forbindelse til den eksterne harddisk. Følgende besked dukker op, når jeg prøver at se, hvad der er på drevet:
"Anmodningen kunne ikke udføres, der der opstod en I/O-enhedsfejl"
...endvidere er stifinder ikke meget for at finde drevet / og man kan ikke klikke sig ind på det via stifinder.

Det medfølgende program fra Retrospect Express åbner godt nok ved brug af "one touch", men selve det eksterne drev er heller ikke her tilgængeligt.

Ser frem til at modtage nogle afhjælpende svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 17:04 #1
Jeg er desværre bange for at den er gået istykker. Det er ikke først gang maxtor's eksterne harddiske er gået istykker. Der har været nogle stykker der omhandlede dem her på det sidste og jeg mener ikke det har været muligt at få liv i en med i/o fejl.
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
25. september 2004 - 17:28 #2
Jeg tror desværre, at du har ret. Det gør det ikke bedre, at jeg har en del data på harddisken, som jeg har brug for (det kan vel ikke reddes!)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 17:44 #3
Det lykkedes ikke i de andre tilfælde :(
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
25. september 2004 - 20:01 #4
Til tonnybrandt - jeg takker for hjælpen og ja, :(. Da jeg er ny i det her "game", vil jeg gerne lige vide, hvordan jeg sikrer, at du får dine point?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 20:03 #5
Velbekomme. Det foregår på den måde at jeg lægger et svar og du kan så se mit navn nede til venstre, markere det og trykke accepter knappen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 20:21 #6
Takker for point *s*