Avatar billede bellisimo Nybegynder
25. september 2004 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hijacked - hvad gør jeg nu og bagefter?

Min IE browser er blevet Hijacked, og selvom jeg sværger mest til den fantastiske Firefox, har jeg på mit arbejde behov for at bruge Internet Explorer uden popup toolbars og lign.

Er der nogen der gider give mig et praj om, hvad jeg skal slette?

Jeg har på nuværende tidspunkt kørt både Ad-Aware og Spybot i seneste opdaterede versioner. De fandt en del, men kan ikke fjerne mine 'nye' toolbars.

(Jeg HAR genstartet min laptop, hvis det gør nogen forskel).

Min log:
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\PROGRA~1\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\WLService.exe
C:\Programmer\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\WLanCfgG.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ssoftsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\InfoMyCa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Free Ram Optimizer\fro.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\BE\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Firefox 0.93\firefox.exe
C:\Programmer\AceFTP 3 Freeware\aceftp3free.exe
C:\Programmer\Macromedia\Dreamweaver MX 2004\Dreamweaver.exe
C:\DOCUME~1\BE\LOKALE~1\Temp\~e5d141.tmp

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {9A08146B-1B66-4A2D-7DC5-BD6213A9D3BC} - C:\PROGRA~1\BROWSE~1\aim grey.exe
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZCfgSvc.exe] C:\WINDOWS\System32\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoMyCa.exe] C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\InfoMyCa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [show balm] C:\PROGRA~1\procwipeeq\find the.exe
O4 - HKLM\..\Run: [fastbalmamenskip] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BindProxyFastBalm\okay grey.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Free Ram Optimizer] C:\Programmer\Free Ram Optimizer\fro.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Genvej til TODO.lnk = C:\Documents and Settings\BE\Skrivebord\TODO.txt
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Save page in SuperOffice - res://C:\PROGRA~1\SUPERO~1\SoIeExtensions.dll/SavePageInSuperOffice.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: SuperOffice - {CC88D81F-6166-4F46-AC89-B75CD9CEB292} - C:\Programmer\SuperOffice\SoIeExtensions.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/038cd80fdc4252cc5b05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {6465322E-CD0B-48EF-A5D5-1BBA675C31EF} (WDX.WDX_Main) - https://www.web-direct.dk/WDX.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) -
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 15:55 #1
Jeg kigger på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 16:01 #2
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Gå i tilføj/fjern programmer og fjern Messenger plus 3

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com
O2 - BHO: (no name) - {9A08146B-1B66-4A2D-7DC5-BD6213A9D3BC} - C:\PROGRA~1\BROWSE~1\aim grey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [show balm] C:\PROGRA~1\procwipeeq\find the.exe
O4 - HKLM\..\Run: [fastbalmamenskip] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BindProxyFastBalm\okay grey.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/038cd80fdc4252cc5b05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {6465322E-CD0B-48EF-A5D5-1BBA675C31EF} (WDX.WDX_Main) - https://www.web-direct.dk/WDX.CAB

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\Messenger Plus! 3
C:\PROGRA~1\procwipeeq
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BindProxyFastBalm

Filer:
C:\WINDOWS\nsdb\hosts
C:\PROGRA~1\BROWSE~1\aim grey.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede bellisimo Nybegynder
25. september 2004 - 21:26 #3
tonnybrandt> tak for den udførlige beskrivelse :-)

Indtil i dag har jeg faktisk ikke været ude for at skulle gennem sådan en procedure for at komme spyware til livs. Ad-aware og Spybot har klaret ærterne for mig... Men jeg kan love dig, at jeg sad med tungen lige i munden, da jeg fulgte dine instrukser.

Her er min nye log:
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\InfoMyCa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Free Ram Optimizer\fro.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\PROGRA~1\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\WLService.exe
C:\Programmer\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\WLanCfgG.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ssoftsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\BE\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZCfgSvc.exe] C:\WINDOWS\System32\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoMyCa.exe] C:\Programmer\TRENDnet B54GT Wireless Monitor\InfoMyCa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Free Ram Optimizer] C:\Programmer\Free Ram Optimizer\fro.exe
O4 - Startup: Genvej til TODO.lnk = C:\Documents and Settings\BE\Skrivebord\TODO.txt
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Save page in SuperOffice - res://C:\PROGRA~1\SUPERO~1\SoIeExtensions.dll/SavePageInSuperOffice.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: SuperOffice - {CC88D81F-6166-4F46-AC89-B75CD9CEB292} - C:\Programmer\SuperOffice\SoIeExtensions.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

Håber det ser ud som det bør...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 21:43 #4
Den er fin og flot.

Jeg overså disse, som du også gerne lige må fixe. Det er blot oprydning og ikke snavs:
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)

Du behøver ikke komme med en ny log eller gå i fejlsikret for dette.

Jeg går ud fra at problemet er løst ?
Avatar billede bellisimo Nybegynder
25. september 2004 - 23:05 #5
Jeg er superglad for hjælpen, tak!
Problemet er løst... det gibber dog stadig lidt i mig, hver gang jeg starter IE op.

Benytter du dig selv af et program, som forhindrer hijacks?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 23:15 #6
Velbekomme og takke for point :)

Det gør jeg faktisk ikke, bortset fra sdhelper fra Spybot, men jeg kender efterhånden symptomerne og er meget opmærksom på hvad jeg foretager mig, så det er faktisk meget lang tid siden at jeg selv har været inficeret.