Avatar billede yoohan Nybegynder
25. september 2004 - 09:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Zyxel 650R + Linksys WRT54G - har low ID i eMule

Har fin forbindelse til internet (ISP: CC), men får konstant low ID i eMule

Her læst de fleste indlæg her på sitet, men jeg synes ikke jeg kommer videre.

Har en ide om at Zyxel bare skal forwarde alle porte til Linksys, som skal styre portene.

Er der en der kan skære ud i pap hvordan jeg indstiller routerne og netværket på pc? Jeg er især i tivivl om DHCP / static IP / gateway....
Avatar billede levich Nybegynder
25. september 2004 - 11:37 #1
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/

Først skal du dog finde ud af, hvilken port dit program anvender. Og den skal indtastes som både "start port no" og "end port no" i opsætningen.

PS: Jeg ved ikke hvad der der Linksys WER54G er for noget.
Avatar billede levich Nybegynder
25. september 2004 - 11:40 #2
Idéen med port forwarding er, at den eksterne port skal forwardes til dit netværkskorts ip-adresse, som du kan finde ved at skrive ipconfig i en dos-prompt. Hvis der er mere udstyr mellem routeren og netværkskortet, ved jeg simpelthen ikke om det har noget at sige. Det bør det vel ikke have.
Avatar billede yoohan Nybegynder
25. september 2004 - 16:41 #3
Levich -> Det er sådanset ikke Zyxel'n der gir mig hovedpine. Det er nemt at forwarde hele molevitten til min PC. Men hvordan med DHCP, Static IP (både i Linksys'en og TCP/IP opsætningen, gateways osv.

LAN IP: 192.168.1.100
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1

Linksys router: 192.168.1.1
Zyxel: 10.0.0.1:2033
Avatar billede levich Nybegynder
25. september 2004 - 17:56 #4
Så kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 21:20 #5
hvis du har forwardet alt til din computer og du er på nettet hvad er så problemet?
Avatar billede yoohan Nybegynder
25. september 2004 - 23:04 #6
Som skrevet: Low ID på Emule. Altså en port eller noget der ikke er åbnet ordentligt op...
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 23:08 #7
Det er disse porte du skal forwarde 4661 og 4671 gør det manuelt på begge dine routeren
Avatar billede yoohan Nybegynder
18. august 2010 - 11:58 #8
På tide at lukke :-)