Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 17:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Ja problemet er der at efter jeg har fået en ny computer (eller den er sådan set brugt men har bar fået den :).. eller problemet er jo egentligt at når jeg tænder computeren ser det hele ud til at virke fint, bortset fra skærmen er fuldkommen sort (eller den regere sådan set slet ik, altså den diode der plejer at lyse grønt når der er nogen form for kontakt lyser orange og den siger at den overhoved ik kan finde noget input).... Skærmkortet er et ati et eller andet på agp port, har prøvet at sætte et andet skræmkort i i agp porten ( en quadro 2) og prøvet at tage et af mine meget gamle pci skærmkort og slå til uden nogen form for reaktion... (der er os sådan en diode på motherboardet lidt over agp porten der lyser rødt, ka det ha noget med det at gøre?))

Det er en pentium3 der kører på på windows 2k (tror den er cirka 1,4 ghz (men det har vel ingen betydning).. Og er helt sikker på skærmen virker da jeg har prøvet den (+ det samme kabel) på en andet computer, og der virker det fint)

uha jeg skrev meget :D (ved godt den virker ret umulig, derfor de mange point :)

Jalte
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2004 - 17:51 #1
Kunne tyde på en defekt PSU
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 17:52 #2
defekt PSU??
Avatar billede tubber Juniormester
23. september 2004 - 17:59 #3
Det kan være rammene der gør det prøv at hente memtest86 fra http://www.memtest86.com

Det kan også være PSU som peet skriver og så kan det være bundkort/agp slot og så selve grafikkortet.....

Og prøv lige at chekke at der ikke er bukkede ben i stikket fra skærmen som skal på gfx kortet, det problem har jeg selv haft.....
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2004 - 18:02 #4
PSU er strømforsyningen
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:02 #5
Tubber, hmm hvordan ka jeg kører den test når skærmen konstant er sort?

Skærmen virker iværtifald..

Ka godt forstå det med bundkort, men vis det er agp port hvorfor virker det skærmkort jeg puttede i pcien så ik?
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:03 #6
Hmmm vis PSU er strømforsyningen så tror jeg det virker, da fx. cdrom drevnen godt ka kører ud + at netkort lyser
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. september 2004 - 18:10 #7
Øhhh - hvordan ved du at skærmen i sig selv virker ?
Dvs. den viser ikke engang de indledende billeder under PC opstart ?
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:13 #8
jeg har en anden computer lig ved siden af hvor den virker... Narj den viser INTET/regere slet ik på nogen måde
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:17 #9
Altså skærmen/kablet virker :D
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. september 2004 - 18:20 #10
Er dit MB med mulighed for OnBoard Skærmkort ?
Så skal det disables...
Øhhh - så skal du jo også kunne se noget... Hmmm...
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:22 #11
Hmmm der er ikke noget OnBoard skærmkort på..

(hmmm det med skærm/kablet virker ku vidst misforståes.. De virker på en anden compuiter der står lig ved siden af, så går ud fra de 2 ting virker, der sker bare intet når jeg slår den til den computer som det hele handler om)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. september 2004 - 18:24 #12
Hmmm... ikke flere forslag lige nu fra min side...
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:25 #13
k, men tak for hjælp.. det virker os utroligt mærkeligt, og rigtigt rigtigt irretrende
Avatar billede tubber Juniormester
23. september 2004 - 18:31 #14
Hvor mange ramblokke har du i ?
har du mere end en, så tag ud så der kun er en og prøv at tænde

virker den stadig ikke flytter du den blok der sidder i til den har siddet i alle ram soklerne.....

virker den stadig ikke tager du den ramblok ud og sætter en anden i
Avatar billede tubber Juniormester
23. september 2004 - 18:33 #15
start med den der sidder alene i den sidste sokkel...
Har nemlig oplevet at en fejlblok i sokkel 1 kan gøre det du beskriver, men sidder fejlblokken i en anden sokkel giver den først fejl når den blok bruges.....
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 18:34 #16
hmmm okay prøver jeg... men har ik tid nu, tilbag om times tid.
Avatar billede jalte Nybegynder
23. september 2004 - 21:11 #17
det virker nu :D.. hurra... (lavede det der med rammene) så tubber ku vær smart vis du lig laver et svar eller hva det hedder så jeg ku gi dig nogen point:D
Avatar billede tubber Juniormester
23. september 2004 - 21:47 #18
Det kommer her :)
Avatar billede tubber Juniormester
23. september 2004 - 21:48 #19
husk at chekke rammene enkeltvis på sidste ramsokkel med memtest så du kan få udelukket hvilke der er fejl på