Avatar billede sope01 Nybegynder
23. september 2004 - 15:38 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan sletter jeg WSup.exe og WToolsA.exe

Har brugt HiJackThis og nedestående er resultatet. Har McAfee og spywareblaster, men alligevel vil virusen ikke slettes. Hvad gør jeg?

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 15:09:58, on 23-09-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Webscanx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ICO.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\StreamCast\Morpheus\morphexe.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\msoffice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\WinTools\WSup.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sam.sdu.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer - Everyday.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {8952A998-1E7E-4716-B23D-3DBE03910972} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {87766247-311C-43B4-8499-3D5FEC94A183} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsB.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /startmonitor
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced Tracks Eraser] C:\Programmer\Advanced Tracks Eraser\ateraser.exe -m
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Morpheus] "C:\Programmer\StreamCast\Morpheus\Morpheus.exe" -min
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/CursorManiaInitialSetup1.0.0.6.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095769907509
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:46 #1
Start din Computer op i fejlsikker tilstand, start kommandPromtp (DOS) og slet filen derfra...

Genstart
Avatar billede sope01 Nybegynder
23. september 2004 - 16:57 #2
Har nu prøvet at genstarte computeren i fejlsikker tilstand med kommandoPromtp for derefter at slette WSUP.EXE-0BDD8E2B.pf og WTOOLSA.EXE-056B1FB0.pf i mappen c:\Windows\prefetch og derefter genstarte, men de to filer er der stadigvæk. Computeren kører meget langsomt.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2004 - 17:58 #3
sopo01>>følg endelig ikke det svar , han ved ikke hvad han har med at gøre

dominodevil>>hvad med at stoppe med det standartsvar , for at få billige point
og i denne type spørgsmål bør du holde dig væk , da du kan gøre uoprettelig skade , ved at prøve noget du ikke aner en disse om
Avatar billede sope01 Nybegynder
23. september 2004 - 18:17 #4
Jeg takker bredker for at lære mig ikke naivt at følge alle råd; men er altså ret ueffen på området, så er næsten villig til at prøve alt der virker fornuftigt!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2004 - 18:32 #5
Hej sope01

Bredker har bedt mig komme ind og hjælpe dig.

Du skal lige gå i start - kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer, og så skal du afinstaller WinTools

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {8952A998-1E7E-4716-B23D-3DBE03910972} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {87766247-311C-43B4-8499-3D5FEC94A183} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsB.dll

O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/CursorManiaInitialSetup1.0.0.6.cab

-------------------------------------------------------------------
Disse er unødvendige at have liggende i din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
-------------------------------------------------------------------

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet:
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe -> Mappen WinTools\WToolsA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\WinTools\WSup.exe -> Mappen WinTools\WSup.exe

Genstart din computer.
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde sæt (flueben/prik) alle steder, så du får scannet alt igennem. Det kan godt tage mindst et par timer.

Genstart din computer, kør en ny scanning med HijackThis, kopier en ny log herind til tjek.
Avatar billede sope01 Nybegynder
24. september 2004 - 13:01 #6
Hej aovergaard

Nu har jeg gjort nøjagtigt som du har bedt mig om, men
1. to af de fire ting jeg skulle fixe i HiJackThis, nemlig
O2 - BHO: (no name) - {87766247-311C-43B4-8499-3D5FEC94A183} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsB.dll og
O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe fandtes ikke.
2. filerne C:\PROGRA~1\FLLESF~1\WinTools\WToolsA.exe og C:\Programmer\Fælles filer\WinTools\WSup.exe eksisterer ikke efter jeg slettede wintools i starten af processen. De lå i stedet i mappen c:\windows\prefecth, men er væk nu! Altså ikke mere virus... tror jeg.
3. Kunne ikke køre Kaspersky da den kommer i konflikt med McAfee VirusScan Professional.
Her er min nye (og forbedrede?)log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 13:01:40, on 24-09-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\WINDOWS\system32\ICO.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\StreamCast\Morpheus\morphexe.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Webscanx.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sam.sdu.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer - Everyday.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /startmonitor
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced Tracks Eraser] C:\Programmer\Advanced Tracks Eraser\ateraser.exe -m
O4 - HKCU\..\Run: [Morpheus] "C:\Programmer\StreamCast\Morpheus\Morpheus.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095769907509
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab

Var det så det?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. september 2004 - 17:43 #7
Nu skal jeg tjekke, og vender tilbage lige om lidt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. september 2004 - 17:48 #8
Hej sope01

Den scanner jeg har givet dig link til, kan finde det, som alle andre ikke finder. Prøv lige at deaktivere dit McAffe bare imens du kører denne scanner. Men HUSK at aktivere den igen bagefter.

Den mappe: c:\windows\prefecth det er en rigtig god idé at tømme den jævnlig. Gerne et par gange pr. mdr.

Din log er dejlig ren.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Ønsker du ikke mange små prg. så kan du i stedet købe et prg. som Spy Sweeper. Den ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere. Der ligger også et link til dansk manual. Jeg kan varmt anbefale dette prg.

Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Mvh. Abovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede sope01 Nybegynder
26. september 2004 - 11:05 #9
Jeg siger 1000 tak for hjælpen! Det virker perfekt det hele nu. Det er 50 velfortjente piont.

Mvh. sope01
Avatar billede bredker Nybegynder
26. september 2004 - 15:57 #10
lyder godt
husk lige at markere aovergaard og acceptere så hun får point
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. september 2004 - 00:02 #11
Velbekomme dig. Og jeg takker for point ;-)