Avatar billede bonden Nybegynder
23. september 2004 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til at gemme php-website på en CD

Hej

Findes der et program, man kan sætte til at hente alt på en hjemmeside og gemme det som filer, så der er mulighed for at lægge hjemmesiden over på en CD og tage den med et sted hen, hvor der ikke er internet.
Sitet er opbygget på en database, så eks. index-filen bliver brugt mange steder (index.php?id=x), og funktionen "gem som offlinefiler" i Internet Explorer er ikke velegnet til dette.
Jeg tænker på et program a la noget grapper eller lignende.....
Avatar billede detox Nybegynder
23. september 2004 - 11:35 #1
Hvad angår php-filerne kan du bruge et ganske alm. ftp program. Det kræver selvfølgelig at du har ftp adgang. Og det kræver osse at du har installeret php på den maskine du vil afvikle det på. Bliver der brugt MySQL eller anden database, skal den osse være installeret samt et dump af tabellerne.
Har du derimod ikke ftp adgang til serveren kan du ikke gøre det, da php jo bliver fortolket på serveren inden den bliver sendt videre.
Avatar billede bonden Nybegynder
23. september 2004 - 11:38 #2
Det bør kunne gøres - da det godt kan gøres, hvis man bruger funktionen "gør tilgængelig offline" i IE. Det er mere, når det så skal flyttes over på en CD, at det går galt.
IE gør i nævnte funktion det, at den gemmer alle php-filer som html.......
Avatar billede detox Nybegynder
23. september 2004 - 12:46 #3
Ja, det er klart, men det bliver så en statisk udgave af php-siderne. Og du vil rigtigt nok få problemer med links af den slags: index.php?id=x, da der jo ikke umiddelbart er nogen måde at vide hvor de fører hen. Om der findes et program der kan teste de forskellige links, downloade filerne og rette diverse links (og includes) i html-filerne skal jeg ikke kunne sige (men jeg tvivler ;o)).
Avatar billede exp Juniormester
23. september 2004 - 18:14 #4
Læg knoppix (linux) på en cd sammen med apacheserveren med php og mysql.

Så kan du boote på cd'en og køre filerne den vej rundt :-)
Avatar billede bonden Nybegynder
14. februar 2005 - 19:38 #5
Dette program er løsningen på spørgsmålet:
http://www.powersiphon.com/

Og det er genialt;-)