Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 06:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: mac på pc-netværk

Vi har fået en OS x (10.3) Powerbook på kontoret.

Jeg har brug for at den får adgang til vores filserver, som blot er en pc hvor en filmappe er delt.

Hvordan sætter jeg de to op, så de kan se hinanden?
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:04 #1
Nu vil jeg nok sige at i selv er ude om det når du køber en mac, men på den anden side er den maskine lidt fed ;-)

Hvilket operativsystem kører jeres filserver ?
Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 07:21 #2
Hæhæ ;)

Den kører Win XP - der er ikke en server, som i "sat op med serversoftware" - det er blot en pc der er på vores net her, via den hub vi går på nettet via.
Avatar billede clausn Nybegynder
23. september 2004 - 07:23 #3
Jeg lytter lidt med på denne - her hvor jeg arbejder er det et alm. w2k domæne med et par w2k servere.
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:23 #4
okay jeg kigger lige efter noget til dig ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. september 2004 - 07:24 #5
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:26 #6
jeg tror at løsningen står her --> http://mtlab.ecn.fpu.ac.jp/WSM_2003/030116233254.html

men jeg kigger lige efter noget andet...
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:28 #7
ja jeg kommer også frem til det James_t_dk har fundet

men ved at der er noget der hedder Appleshare som grafiske virksomheder med mange mac maskiner bruger for at komme i forbindelse med alle pc brugerne..
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:29 #8
men ellers er der også mulighed i det her --> http://www.cyansoftware.com/MacServerIP.htm
Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 07:30 #9
Det gør den nok, Cyberz - jeg har bare svært ved at læse KINESISK :)
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:31 #10
hehe tænkte jeg nok, i er også så besværlige at hjælpe :-P
Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 07:31 #11
Hoooooldt - I skal forhåbentlig ikke henvise mig til specialsoftware - Apples markedsføring kører netop på at den nye OS X kører (out of the box) med windowsmaskiner i netværk.......
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:33 #12
æh og? vi er jo windows brugere...
Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 07:34 #13
Jamen du skal vel også kun svare hvis du ved hvad du taler om, så? :P
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:36 #14
jeg kommentere jo også kun... selv eksperter kan få spat af mac, ved jeg da jeg har gået på en skole fyldt med mac, og lærene var ledere af en mac klub..
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:44 #15
hmm jeg giver op, apple er åbenbart meget dårlige til at lave søgbare løsninger og guides til deres egne produkter.. æv...
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:46 #16
sidste bud, måske står der noget et sted her.. http://www.apple.com/dk/support/panther/network/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. september 2004 - 10:48 #17
Hvis du går ind under Hjælp på menubaren eller
æbletast + shift + ?, så kan du få hjælp til at
forbinde mac'en med et pc netværk.

/per
Avatar billede crazynight Nybegynder
23. september 2004 - 10:51 #18
Hej Per - tak for tippet - jeg prøver.
Avatar billede crazynight Nybegynder
02. januar 2005 - 10:03 #19
Og ingen svar at give point til?