Avatar billede neffer Nybegynder
22. september 2004 - 22:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Søger efter et enkelt nemt-opsætteligt PHP-forum.

Hejsa!

Jeg er netop kommet ud med en side til min årgang fra efterskolen NØU. Nu mangler jeg bare et forum, hvor man kan "mødes" skrive lidt sammen osv.
Men jeg er desværre ret strenge krav til forummet:

1: Det skal være utrolig nemt at sætte op. Jeg har hverken tid eller ekspertise til at lave alt for meget selv
2: Det skal være brugervenligt og enkelt. Det behøver ikke at være så avanceret, f.eks. er login ikke et must, og avencerede admin-beføgelser behøves heller ikke.
3: Det skal helst kunne intigreres i designet på siden: www.0102.nou.dk - Designet kan "strækkes" i alle retninger, så forummet skal bare kunne "holde sig" inde i den midterste ramme.

Forummet skal som sagt være i PHP.
Jeg håber i har nogle ideer.
Mvh
Steffen
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. september 2004 - 22:13 #1
Hvad med denne? http://www.mylittlehomepage.net/forum_script.html Den er voldsomt simpel. Kræver MySql-database, men er nem at sætte op.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2004 - 22:13 #2
phpBB måske ?
Avatar billede neffer Nybegynder
23. september 2004 - 07:15 #3
Til dotcom1:
Udemærket bud. Kunne faktisk godt gå hen og blive aktuelt. Kan man oversætte den til dansk?

Til Arne V:
Har kigget på phpBB før, men har synes det var alt for uoverskueligt. Det har jo godt nok alt hvad hjertet kan begære, men synes nu det virker for indviklet. Kan jeg sætte det op, uden nogen form for PHP-kundskaber? Det skal helst i være, lige omkring så let at man kan download, udpakke, overfør til websted, og så kører det! (I min lille verden)
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:18 #4
jeg vil også [ligesom arne_v] foreslå phpBB
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:19 #5
neffer.. hvis du har kildekoden kan alt oversættes til dansk :P
Avatar billede neffer Nybegynder
23. september 2004 - 07:25 #6
Godt nok, men hvor meget og hvad skal jeg selv gøre/programere hvis jeg vælger phpBB?
Er der en "dum-dummere" gennemgang, eller skal jeg selv ind og rette/programere i filerne?
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 07:30 #7
aner det ik' har aldrig brugt det, men ved at der er mange der gør det.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2004 - 07:43 #8
Jeg har ikke prøvet at installere phPBB standalone. Jeg har prøvet
at installere PHP Nuke med phpBB og det var præcis som du beskrev.

Så mon ikke ...
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. september 2004 - 10:48 #9
Det forum, jeg foreslog, kan også tale dansk. Der medfølger en language pack. Grunden til at jeg foreslog dette forum skyldes mest, at man ser phpBBs fora alle steder, samt at jeg synes at det kan være lidt vanskeligt at sætte op og tilpasse til ens eget design. Dette gøres meget nemt i det andet. ;)
Avatar billede swaxi Nybegynder
23. september 2004 - 14:28 #10
http://www.punbb.org/ er nemt. phpbb er nok en dårlig idé ud fra dine krav - det er ret advanceret.
Avatar billede pita- Nybegynder
23. september 2004 - 18:23 #11
phpbb er meget let at sætte op, du skal bare oploadet også ændre nogle få mapper fra skrivebeskyttet til ikke skrivebeskyttet. Derefter skal du bare gp ind på siden og vælge password hvilken database du har osv. Utroligt nemt!!
Avatar billede t42 Nybegynder
23. september 2004 - 21:32 #12
Ja det er altså også min erfaring - jeg kender meget lidt til php og har selv sat et php forum op med mods så det nu er en portal :) der er udførlig trin for trin beskrivelser inde på www.phpbb2.dk om hvordan man gør - og der er dansk sprogpakke og mange forskellige styles - jeg kan kun varmt anbefale phpbb2.
Avatar billede neffer Nybegynder
24. september 2004 - 17:04 #13
Okay, står altså med 3 forslag nu:
1: phpBB - Har alt og lidt for meget oveni
2: punBB - Mere simpel, men heller ikke så meget support
3: mylittlehomepage - Tjah, plan b :)

Jeg prøver phpBB i første omgang. - Men hvem skal jeg nu give alle pointne til? Vedkommende, der gider at holde mig i hånd, mens jeg får skidtet til at virke? ;)
Avatar billede t42 Nybegynder
24. september 2004 - 20:50 #14
Så bør du give pointene til phpbb2.dk :) de har, som jeg skrev ovenfor en meget udførlig "bageopskrift" til hvordan du får det sat op - og hvis du går i stå kan du maile mig jesper@livet-nu.dk så skal jeg nok give en hånd (ikke for pointene - bare for phpbb-ånden)
Avatar billede neffer Nybegynder
25. september 2004 - 09:59 #15
Tjah, du har nok ret t42.

Men et nyt problem er opstået. Efter jeg uploadede det jeg skulle, og ændrede adgangen til de filer, som beskrevet, kom følgende meddelse når man går ind på www.0102.nou.dk:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
------------------------------
Apache/1.3.31 Server at www.0102.nou.dk Port 80

Det er sikkert mig der har kkludret i det, men hvordan gør jeg det godt igen?
Avatar billede alleykat Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:42 #16
OK gammelt spørgsmål efterhånden, men:

neffer > Jeg vil tro du har skrevet www.0102.nou.dk som adresse på forummet. Prøv i stedet med 0102.nou.dk - ret det evt. igennem phpMyAdmin (eller hvordan du nu har adgang til SQL), tabel phpbb_config, felt server_name. Så burde det virke (samme problem optræder på f.eks. frac.dk).

t42 > tak. :o)
Avatar billede neffer Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:12 #17
Tak, men problemet er løst. Det var en skjult acces-fil der lå og drillede. Nu står siden færdig. Hvad synes i forøvrigt om designet/farsammensætning?

Men vil gerne takke alles hjælp.
Til Alleykat: www.phpbb2.dk > super nice side!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 18:23 #18
Så skulle du måske bede dem du synes har hjulpet dig ligge et svar, uddele
nogen point og lukek spørgsmålet ?
Avatar billede neffer Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:59 #19
Præcis, præcis.
Folk skal bare svare hvis de mener det er et svar de giver, istedet for at kommentere. Det påpeger jeg også længere oppe. Alle fortjener jo en del af pointne, da alle har brugt tid på at hjælpe mig. Især har disse hjulpet mig mest:
arne_v
t42
Alleykat (Godt nok på www.phpbb2.dk)
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:50 #20
Øhm sorry - jeg er ikke herinde for tit, jeg skal nok... :)

Men jeg syn's da at de andre fortjener points'ne? (re. ekspertens regler om at løse problemet hér på siden, ikke et sted ude 'i byen' - jeg vil jo dælme ikke snyde!) :-D
Avatar billede t42 Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:19 #21
Ja - men jeg synes jo Allycat skal have dem - alt hvad jeg ved om phpbb2 har jeg lært fra hans forum.
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. december 2004 - 15:28 #22
Skidt med om jeg får points'ne, jeg har nok til at jeg kan få besvaret evt. egne spørgsmål - men få det lukket, ikkesandt... :)