Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
22. september 2004 - 18:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel projekt 'går i stykker'. Data kan ikke læses.

Mit Excel 2000 projekt kan ikke læses som database - igen. Det skete også for et par dage siden. Hverken Word eller Access kan læse tabeller m.v.

Jeg bruger Word til at flette tabeller ud fra projektet, som så udgives på nettet med tilhørende diagrammer. Først læses data ind for de knap 100 brugere fra nettet, så bearbejdes de til tabeller og diagrammer.

En backup-kopi fra i går kan heldigvis bruges, men hvad gør jeg galt?

Det ser ud, som om det er fletteriet, der ødelægger projektet, men jeg har brugt denne metode i årevis - blot opdeler jeg for overskuelighedens skyld og fletter tabeller med 25 brugere ad gangen (fra samme tabel med angivelse af flettenummer).

Hverken Access eller Word kan se data i projektet, der ser helt normalt ud ved åbning. For mig er det et svært og vigtigt spm., da jeg udgiver tabellerne flere gange dagligt.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. september 2004 - 18:07 #1
Tror ikke at fletteriet kan ødelægge din fil. Filen åbnes jo kun for læsning når du fletter til Word, hvis jeg forstår din arbejdsgang korrekt.

Kører du med alle SP og fixes til Office 2000?
Test evt. her:
http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
22. september 2004 - 18:53 #2
Jeg har to andre Excel-projekter i gang - stort set kopier af det store projekt - de kører klippestabilt, men er ikke nær så komplicerede og heller ikke så store.

Excel har jo en øvre grænse for indlæsning af xml-filer fra nettet. Kan det ustabile skyldes selve størrelsen - ikke i MB - men i antal internetkald? Dem er der 2-300 af - bare en med fejl kan måske ødelægge hele projektet?

Jeg kan godt køre fixes til Office, men i almindelighed (til XP) giver det en masse bøvl pga. sikkerhed IMO.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
22. september 2004 - 20:19 #3
Jeg har kørt diverse fixes (jeg har faktisk både Office 2000 og Office XP) - det har ikke hjulpet. Jeg er faldet over en underlig ting: både i den læsbare og den ikke læsbare version kan der ikke læses tekst på tabelsiderne.

Hvis jeg søger efter 'Kirsten' eller en anden bruger, hvis navn vitterlig står på siden (hentet ind via =side!celle, f.eks. =compute!A14), får jeg at vide, at det søgte ikke findes. På nogle sider får jeg talværdien af Kirsten i stedet. Nogle kolonner er formateret som stndard, nogle med tidspunkter, andre med tal osv., men selv om jeg ændrer cellformatering, kan tekst ikke læses.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
06. januar 2010 - 15:50 #4
Jeg lukker spørgsmålet.