Avatar billede ey Nybegynder
22. september 2004 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt tekst efter hvilken option der vælges i en drop down box

Jeg har lavet en drop-down box hvor en bruger kan vælge mellem nogle på forhånd definerede værdier.

Jeg har så en celle i samme ark, som der automatisk skal indsættes noget tekst i, alt efter hvilken tekst der vælges i drop-down boxen, er det muligt?

Den tekst der automatisk skal sættes ind i den tomme celle står listed i hver sin box længere nede i samme ark!!
Avatar billede lise_nielsen Nybegynder
23. september 2004 - 18:42 #1
kan en lopslag 's funktion bruges?
Avatar billede ingenting Nybegynder
24. september 2004 - 08:30 #2
Jeg har fundet løsningen med en vlookup (engelsk version).
Avatar billede ey Nybegynder
24. september 2004 - 08:33 #3
Ingenting: Du må da meget gerne smide din løsning ved lejlighed...
Avatar billede lise_nielsen Nybegynder
24. september 2004 - 17:49 #4
Funktionen "vlookop" hedder "lopslag" i den danske version. Brug funktionsguiden.

I 1. felt indsættes den celle som du skal lede efter

I 2. felt indsættes området for hvor den skal lede. Den leder efter værdien fra 1. felt i 1. kolonne i det angivne område.

I 3. felt skal stå hvilken kolonne i det angivne område værdien der skal returneres står. kolonnenummeret skal tælles fra den 1. kolonne i det i felt 2 angivne område.

I 4. felt skal stå "falsk". ellers vil den hvis den ikke kan finde den eksakte værdi bare finde en der ligner, og så er det ikke til at regne med.

Kan det bruges?
Avatar billede ey Nybegynder
03. juni 2005 - 09:03 #5
Lige venligst et svar
Avatar billede ey Nybegynder
11. juli 2005 - 23:15 #6
Ingen der gad ligge et svar åbenbart!!