Avatar billede svla Mester
22. september 2004 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte dags dato på Engelsk i en dokumentskabelon

Hej!
Jeg er ny i Vb
Jeg har oprettet en dokumentskabelon og når den åbnes indsætter Vb dags dato ved et bogmærke i dokumentet således f.eks.: Mandag 16. august 2004.

Spørgsmål:  Hvorledes får jeg VB til og indsætte dags dato med engelsk tekst hvis jeg skal skrive et brev på Engelsk. Jeg ved godt at man i kontrolpanel under internationale og sproglige indstillinger /Standarder og formater kan sætte standarder og formater til Engelsk, og så skriver Vb datoen på Engelsk.  - Men hvordan får jeg VB til og gøre det i dokumentet uden og skifte i kontrolpanelet ?

Svla
Avatar billede kol Nybegynder
22. september 2004 - 21:07 #1
Det er enkelt at indspille en makro.
Dén kan du så knytte til en knao, du laver på værktøjslinien.

Hilsen KOL
Avatar billede svla Mester
22. september 2004 - 22:03 #2
Måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg har lavet en kode i VB, og den virker fint, men hvorledes får jeg den til at indsætte dags dato på Engelsk uden først og forandre indstillingerne gennem kontrolpanelet ?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 22:50 #3
Brug denne kode den indsætter eng. dato ved bogmærket Dato
ActiveDocument.Bookmarks("Dato").Range.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdEnglishUK, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False
Den sætter dog ikke ugedagen ind.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 22:56 #4
Skal du have ugedagen med, skal koden være sådan her

ActiveDocument.Bookmarks("Dato").Range.InsertDateTime DateTimeFormat:="dddd d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdEnglishUK, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False
Avatar billede svla Mester
23. september 2004 - 00:14 #5
Tak  for koden "Hovsa" se det var lige det jeg manglede - de 30 point er dine.

Hilsen svla
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 00:22 #6
Godt at kunne hjælpe ;-)