Avatar billede andersmn Nybegynder
22. september 2004 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problem med oplad i php safe_mode

Jeg ønsker mulighed for bruger-opload af filer på min web-side. Jeg har skrevet et php-script, men der opstår problemer med at mit web-hotel, b-one.net, kører deres servere i safe_mode. Jeg kan få oploaded min fil, men ikke gemt i den rette mappe på serveren.

Jeg har læst at man kan gemme filen ved at eksekvere et program på serveren, men har dog ikke en anelse om hvad hvordan et sådan skal laves.

Er der nogen der har et sådan program til at ligge, eller en ide om hvor man kan finde et sådant?

på forhånd tak
Avatar billede detox Nybegynder
22. september 2004 - 13:39 #1
Normalt bruger man funktionen: move_uploaded_file(). Har du sat læse/skriverettigheder på mappen du vil bruge til uploads? Fx: chmod = 777.
Avatar billede andersmn Nybegynder
23. september 2004 - 15:08 #2
tak, virker jo perfekt. detox - smider du ikke lige et svar?
Avatar billede detox Nybegynder
23. september 2004 - 15:17 #3
Velbekommen :O)