Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. september 2004 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Layers placering i forhold til skærmopløsning

Jeg har lidt problemer med at mine layers rykker sig i forhold til hvilken skærmopløsning - naturligt nok når jeg bestemmer positionen med pixels på widht og hight. Er der en måde jeg kan låse dem fast, så tingene passer lige meget hvilken skærmopløsning man bruger?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. september 2004 - 09:50 #1
For at få dine layers til at følge ændringen i browser vindue så er løsningen meget enkel, du skal bruge en extension fra http://www.projectseven.com/extensions/info/snaplayers/snapinfo.htm [selve beskrivelsen]som hedder "snap layers".

Du finder den her
http://www.projectseven.com/extensions/index.htm.

Jeg har svaret på noget tilsvarende http://www.eksperten.dk/spm/460015.

:-) karsten_larsen
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. september 2004 - 10:00 #2
Den har jeg lige fundet og læst samt downloaded :-) Men der er point til dig alligevel !
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. september 2004 - 12:35 #3
Det virker meget fint, jeg har blot en ting den laver det som en mouseOver nu, og jeg vil gerne have det til at virke nå siden loades. Har du nogle forslag til hvad jeg kan bruge istedet!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. september 2004 - 13:04 #4
Jeg bruger onresize="location.reload() i body, så følger P7 altid med. Derudover aktiverer jeg behavior mens curser er i body, så kommer onload automatisk i body også.

:-) karsten_larsen
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. september 2004 - 20:48 #5
nu har jeg indsat onresize="location.reload()" i body men det hjælper ikke helt. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan have curseren i body når du aktiverer behavior, for ved mig skal jeg have billedet jeg bruger markeret for at jeg kan bruge P7 behavioren.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. september 2004 - 21:43 #6
Nu har jeg fået det til at virke med dette P7_Snap('snap_layer','Layer1',-85,30,'snap_layer','Layer3',-85,30, 'snap_layer_2','Layer2',-85,30,'snap_layer_2','Layer4',-85,30)" onResize="location.reload()" Men jeg bruge templates og kan ikke få lov til at redigerer i body, så jeg skal ud i nodepad for at rette - lidt omstændigt. Er der en måde jeg kan omgå det?