Avatar billede aplicor Nybegynder
21. september 2004 - 19:49 Der er 1 løsning

Trust og DNS vedrørende opgradering af NT4 domæne

Jeg har et NT4 domain, kaldet MyDomain, som truster et domain et andet sted i min virskomhed, kaldet OtherDomain. Vi er forbundet via en 2Mb WAN forbindelse.
Begge domæner anvender samme DNS suffix europe.MyCompany.com. Min egen DNS er blot en DNS-cache til en DNS server i OtherDomain.

Nu er min udfordring at opgradere vores eget domain (MyDomain) til Windows 2003 og AD, men vil jeg fortsat kunne opretholde et trust til OtherDomain (som kontrollerer vores mailservere) - Er dette muligt?

Dertil når jeg opgradere mit domaine, skal jeg angive et nyt domaine navn. Skal dette så være MyDomain.europe.MyCompany.com (som DNS strukturen) eller er dette underordnet. Vil jeg kunne lave mit eget AD (Opretter nyt top domæne) og evt. kalde det MyDomain.MyCompany.dk og fortsætte med at benytte den eksisterende DNS europe.MyCompany.com?

Jeg ved ikke om spørgsmålet er til at forstå, men umiddelbart ville jeg selv mene at jeg kalde mit nye domaine for MyDomain.europe.MyCompany.com og fortsat anvende DNS-cache med DNS suffix europe.MyCompany.com.

Nogen der har en tilføjelse?
Avatar billede lap Nybegynder
21. september 2004 - 22:25 #1
Du har ret - opret et nyt AD-domæne, men brug IKKE ....com - det kommer til at give dig problemet på sigt - brug evt. .local i stedet for.

Vær opmærksom på netbios-navnet for domænet (under dcpromo).

Du kan godt både dns-forwarde til den eksisterende dns - og du kan også lave en (ikke-ad integreret) dns-cache af zonen fra europe.mycompany.com.

Trust kan godt gen-etableres - ofte er der dog lige behov for et på lmhosts-filer (eller en eksisterende wins-server).