Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopier filer fra cd-rom til hd med lingo

Jeg har brug for at via en kanp i Director kunne kopiere en mappe med indhold fra cd-rom drevet til en folder på harddisken.

Jeg forestiller mig at det er noget med at først finde cd-rom og så derefter så en masse kode i Lingo, men har ingen idé om det.

Jeg kunne lave et lille Visual basic program der flytter filerne og så starte det fra Director. Det ville bare være godt at lære hvordan man kunne gøre det i Director.

Er der nogen der ved hvordan det gøres i Director?
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 11:17 #1
kanp = knap
Avatar billede ask-m Nybegynder
21. september 2004 - 11:31 #2
Der findes en del forskellige xtras der kan hjælpe dig (buddiApi, fileXtra osv).
Men du kan også gøre det med directors downLoadNetThing kommando.
Forskellen på downLoadNetThing-måden og brug af xtras er, at xtras'ne typisk har en funktion der kan kopiere en mappe (med indhold) fra en destination til en anden, hvor downLoadNetThing kun kan kopiere én fil adgangen...

Ask-M
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 11:48 #3
Har du prøvet at gøre det med BuddiAPI? Den har jeg og har brug for at flytte en hel mappe.
Jeg har bare lidt svært med at gennemskue BuddiAPI.
Avatar billede medieroed Praktikant
21. september 2004 - 14:49 #4
I BuddyApi kan Du kan bruge komandoen XCopy: (pas på hvis du paster, eksperten er vild med linjeskift)

set OK = baXCopy(the moviepath&"\DinMappePåCd\" , "C:\EtStedPåBrugernsHarddisk" , "*.*", "IfNewer","true")

forklaring:
baXcopy("source","Destination","Hvilkefiler skal kopieres", "skal de evt overskrives", "skal BuddyApi lave undermapper")
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 22:11 #5
on mouseUp me
set OK = baXCopy(the moviepath "\video_d\" , "C:\temp" , "*.*" , "IfNewer" , "true")
end

får jeg bare fejl på!
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 22:27 #6
åhh vent lige jeghavde downloaded buddy file 1.0
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. september 2004 - 22:31 #7
medieroed :> det virker fint, jeg var vist lidt uopmærksom! Takker :>
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. oktober 2004 - 00:16 #8
medieroed:> Når flierne var blevet flyttet kunne der efterfølgende komme en knap  kom frem og som linkede til de flyttede filer, ville det være muligt????