Avatar billede janmar Nybegynder
21. september 2004 - 11:09 Der er 8 kommentarer

Service pack 2

Hej alle! Jeg har netop installeret sp2 på min XP-pc'er, hvilket har bevirket, at min printer (Canon Smartbase 190) ikke virker. Jeg får besked om, at der ikke er forbindelse til printeren. Da jeg så afinstallede sp2, kunne jeg igen udskrive. (Jeg har tidligere haft et lignende problem med en McAfee firewall. Den skulle jeg også deaktivere for at kunne skrive ud.) Hvorfor kan den opdaterede pc'er ikke kommunikere med min printer, og hvad gør jeg ved det? Hilsen Jan
Avatar billede milter Ekspert
21. september 2004 - 11:39 #1
Jeg skrev tidligere i et andet emne, at man på engelsk har et udtryk, som hedder "teething problems". Det betyder noget i retning af, at når man laver en ny maskine, vil der altid i begyndelsen være problemer med at få alle delene til at fungere ordentligt sammen. Jeg venter i hvert fald med at installere SP2 et godt stykke tid endnu.

Et opdateret antivirusprogram plus en god firewall giver efter min mening en rigtig god beskyttelse sammen med et opdateret styresystem (uden den samlede SP2, altså).
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 12:15 #2
jeg gætter på at det er windows firewall som gå ind og blokere for den! det gjorde den også på mine printere, så prøv at slå den fra!
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. september 2004 - 13:51 #3
du slår Win FW fra, ved at gå i Start - Control Panel - Network Connections - Højreklik din netforbindelse - Properties - Advanced - Settings (den ved Windows Firewall) - Klik Off (Not recomended) - klik OK, indtil det hele er væk igen:-)

Hvid du kan printe nu, er det Win FW, som stopper din printtrafik, hvis du stadig ikke kan printe, så har det ikke noget med Win FW at gøre, og du kan slå den til igen, hvis du har lyst...

/J
Avatar billede mike23 Nybegynder
22. september 2004 - 13:12 #4
Jeg gætter også som de to sidste at det er windows firewall der blokerer.

Ved installationen af service pack 2 sker der det, at selvom at du har deaktiveret din firewall mener Bill Gates og Co. at du nok alligevel har brug for den og slår den til i deres såkaldte service-center.

Så prøv det :-)
Avatar billede janmar Nybegynder
22. september 2004 - 16:53 #5
Tak til alle. Jeg kan stadig ikke printe, hverken med FW til eller fra, kun med sp2 helt væk, så jeg må nok umiddelbart følge milters forslag og vente på næste forhåbentlig forbedrede version. Tvivler på, at det nytter at kontakte Microsoft. De vil nok mene, at problemet ligger hos Canon (og omvendt)Milter: Smid svar hvis point ønskes...
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2004 - 17:03 #6
Du fik den jo ikke til at virke, så gem dem til en anden god gang. Ellers tak.
Avatar billede jens_vejmand Nybegynder
22. september 2004 - 21:47 #7
Hvis den køre på usb sa slet alle åben wærtskontrolleri enhedshåndtering/usb controllere
- Men hvis din mus og keybord osse bruger usb - så gøre det ej
Avatar billede jens_vejmand Nybegynder
22. september 2004 - 22:01 #8
så genstart Computeren