Avatar billede kdnil Nybegynder
04. marts 2001 - 14:25 Der er 9 kommentarer

Soundblasger 16PCI og Win ME

Jeg har et SoundBlaster 16PCI lydkort. Mit problem er at efter jeg har installeret Win ME så \"skratter\" lyden. Det er værst hvis computeren arbejder, fx når jeg er på nettet, eller hvis jeg åbner et andet program. Jeg havde ikke problemet med Win98. Jeg har prøvet at hente en ny driver ned, det har ikke hjulpet.
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 14:45 #1
Bruger du de seneste driver fra 20/11-2000

Kan hentes her: http://www.europe.creative.com/support/drivers/
Avatar billede kdnil Nybegynder
04. marts 2001 - 15:34 #2
Ja dem har jeg hentet og de har ikke løst mit problem desværre.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. marts 2001 - 15:45 #3
hvilken computer har du???
hvis den er for langsom kan det være det der er problemet!!
Avatar billede grav Nybegynder
04. marts 2001 - 16:17 #4
Prøv en anden PCI-slot. Det løser ofte obskure problemer.
Avatar billede makse Nybegynder
05. marts 2001 - 01:36 #5
Har du installeret DirectX driverne?
DirectX 8.0a kan hentes her:
www.tweakup.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe

Evt. opdateret grafikkortsdriverne?

Har du kørt Windows Update?

Har du installeret nogen chipset driver? (VIA/INTEL/AMD)
Kan hentes på:
www.tweakup.dk/Filer
Avatar billede makse Nybegynder
05. marts 2001 - 01:37 #6
www.tweakup.dk/filer.htm skulle den hedde.
Avatar billede thomasreby Nybegynder
05. marts 2001 - 15:01 #7
Pas paa med at have grafik/mpeg/tv tuner kort i naerheden af lydkortet. Grunden til dette er, at der ofte er \"rest data\" fra grafik der gaar i lydkortet.
En anden ting: Creative supporterer ikke Cyrix cpu\'er hvis dette er tilfaeldet
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 16:40 #8
Det lyder til at vaere en IRQ konflikt:
http://212.120.152.209/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=489625,U=1,ST=1121,N=0000,K=11546,SXI=15,case=2140
saenk enten H/W accelerationen for grafikkortet eller lydkortet. Opdater ogsaa din grafik driver
Avatar billede kdnil Nybegynder
02. juli 2001 - 00:05 #9
Jeg har løst problemet, jeg har skrottet Win ME og er gået tilbage til Win 98