Avatar billede Skynet Mester
20. september 2004 - 17:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min dvd er beskyttet?

Hej

Jeg har en DVD brænder og neo brændeprogram. jeg ønsker at lave en sikkerhedskopi af en dvd, men den er beskyttet og neo vil derfor ikke brænde den. er der nogen som kende en løsning/program?

Mvh Silas
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2004 - 17:53 #1
Det er ulovligt, at bryde copybeskyttelsen.
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
20. september 2004 - 18:22 #2
Det er vel lovligt at tage en back-up af sin egen dvd?
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
20. september 2004 - 18:31 #3
er det en data-dvd eller video-dvd?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 18:48 #4
Det er kun lovligt at bryde koden hvis det er nødvendigt for at SE filmen...
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
21. september 2004 - 19:56 #5
Tror du kan finde svaret her:
http://www.eksperten.dk/spm/541952

Hvad er forskellen og hvor står retningslinierne for siden?
Avatar billede henninga Novice
22. september 2004 - 12:03 #6
Prøv at læse her om emnet: http://www.abmedia.dk/video/rettighed.htm

og uddrag fra: http://www.kum.dk/sw5905.asp

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at
3)  fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form,
4)  fremstille eksemplarer i digital form af databaser, eller
5)  fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.

Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 5, er det ikke tilladt uden ophavsmandens samtykke at fremstille eksemplarer i digital form på grundlag af et eksemplar, der er lånt eller lejet.

Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1)  musikværker,
2)  filmværker,
3)  litterære værker, såfremt den fremmede medhjælp medvirker i erhvervsøjemed,
4)  værker af brugskunst eller
5)  kunstværker

HenningA
Avatar billede henninga Novice
02. januar 2005 - 20:27 #7
Fandt du ud af noget ???
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
02. januar 2005 - 20:29 #8