Avatar billede thelen Nybegynder
20. september 2004 - 17:01 Der er 5 kommentarer

Mic virker ikke

Hej,

Min mikrofon virker på min pc, men på min brors gør den. Den virkede i ´går, men har i dag installeret direct 9.0c og herefter har den ikke virket. Ved ikke om directx er skyld i det, hvis det er hvordan ordner jeg det så.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. september 2004 - 17:15 #1
Har du prøvet at justere på lydindstillingerne, ved at dobbeltklikke på højttaler ikonet i din task bar? Vælg dernæst "indstillinger", "egenskaber", "juster lydstyrken for indspilning". Tryk på OK. Nu kan der skrues op og ned for mic osv. Kig desuden efter om du har sat mikrofonen i det rigtige stik.
Avatar billede thelen Nybegynder
20. september 2004 - 17:27 #2
Alt det er checket, virker stadig ikke :(
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2004 - 17:56 #3
Under mike i kontrolpanel-avanceret, er der indstillinger for mike-med og uden forstærker, de må ikke være aktiv begge.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 18:06 #4
Andre har haft lignende problemer med 9.0c. Prøv evt. at bruge: "Kør > dxdiag" for at checke din directx. Hvis ikke du kan fjerne den ved at gå tilbage med systemgendannelse til før 9.0c, så er der her et link til et program, som kan fjerne Directx, og du kan så installere en tidligere version bagefter. Jeg har dog ikke selv prøvet det, men andre ser ud til at være tilfredse med det:

http://www.softpedia.com/public/cat/14/4/14-4-40.shtml
Avatar billede thelen Nybegynder
20. september 2004 - 18:35 #5
Virker desværre heller ikke :(

Prøver at formatere så må vi se hvad der sker :)