Avatar billede cooksie Nybegynder
20. september 2004 - 15:48 Der er 7 kommentarer

Kan ikke få ordentlig kvalitet på gif-filer mad lav opacity

Når jeg sidder og arbejder med en psd fil, kan jeg sætte opacity helt ned til få %, og billedet ser fantastisk ud, men når jeg så ser gif versionen ved siden af ser det rent ud sagt ud af h..... til, og det virker næsten som om gif billedet bare ikke kan følge med på den type grafik. Det bliver ikke tilstrækkeligt gennemsigtigt og nogen af farverne bliver forvansket.
Jeg mener jeg har prøvet alle indstilligner, og vil så spørge om nogen ved om det kan lade sig gøre eller ej at gemme gif filen i en ordentlig kvalitet.
Avatar billede locturian Nybegynder
20. september 2004 - 15:50 #1
Du skal tænke på, at der kun er 256 farver i gif formatet ! Prøv med jpeg istedet for, hvis du ønsker højere detaljer (Fylder mere) - gif er kun ønsket hvis du ikke har så mange farver, og hvis billedet ikke skal fylde det store
Avatar billede cooksie Nybegynder
20. september 2004 - 15:56 #2
Derudover, selvfølgelig også hvordan jeg gør det :-)
Avatar billede cooksie Nybegynder
20. september 2004 - 15:56 #3
Havde ikke set der var kommet svar. Det skal være gif for baggrunden er transparent.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. september 2004 - 16:00 #4
Gif kan kun ha' gennemsigtighed i et niveau!
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. september 2004 - 16:04 #5
Ellers skal du bruge PNG.

Hvis det skal bruges til web virker det kun i Mozilla.
I IE skal du bruge et png behavior script på siden:
http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
Avatar billede cooksie Nybegynder
20. september 2004 - 16:13 #6
Hmm, er desværre ikke så optimalt med png, det bliver jo helt umuligt at vide hvad folk kommer til at se, men ellers en ok ide.
Avatar billede spe Nybegynder
20. september 2004 - 22:37 #7
Det bør være muligt at få et rimmeligt resultat.
Kan du oploade din psd-fil så er det lettere at vejlede.