Avatar billede wize Nybegynder
20. september 2004 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

250gb SATA findes som 31gb i bios og XP

Sidder her med en vens computer og kan ikke få den op og køre optimalt med harddisken

---

Specs:
Bundkort: Abit ic7-g
Harddisk: Maxtor 7Y250MO (SATA)
OS: Windows XP - SP1 + big_drive_enabler.exe fra maxtors hp

---

Harddisken bliver vist i bios og xp som en 31,48gb disk.

Jeg har siddet og rodet lidt rundt med den, og kan ikke blive klogere på den... så håber at finde en løsning her :D

Gå amok og skriv :D
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2004 - 14:39 #1
Tjek om den er jumpet til limit.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 14:41 #2
Hvis ikke I allerede har været herinde, så prøv at kigge på denne side, incl. alle undersider, især denne måske :  "The drive is larger than 32GB, but the operating system only recognizes 32GB".

http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_lva=1392&p_faqid=960&p_created=1016214655
Avatar billede nopsen Ekspert
20. september 2004 - 16:02 #3
lyder til i har formateret den i FAT32, i skal formatere den  som NTFS.
Avatar billede wize Nybegynder
13. oktober 2004 - 02:29 #4
disken røg til rep. den var defekt..