Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 00:42 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Klasikeren, hvad skal jeg vælge?

Hej!
Jeg regner med at prøve kræfter med en PDA. Har prøvet at søge lidt frem og tilbage. Men føler mig stadig på herrens mark..

Er endt med valget mellem en Hp2210 el. en palm T3.

Er nu i tvivl, hvor får man mest for pengene og er der noget man bør være obs på i forbindelse med feks. ekstra hukommelse etc.
Eller endda andre bud på en god PDA??

Primær behov går på det sædvanlige E-mail, kalender organizer, notater, lidt regenskab etc. Og ellers så mange muligheder som muligt..
Net, Evt film, music, e-books, evt diktafon...

Mic
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 10:19 #1
ER nu lige faldet over en HP 3715. Men kan ikk lige se hvad den kan som de andre ikk kan.

Jeg hælder nok mst til en T3 lige nu, men tænker på evt. begrænsninger, ikke mindt ifb. med kompatibilitet (puha den var svær:)..
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
20. september 2004 - 10:46 #2
Ipaq 3715 har meget ram, rigtig god batterilevetid og et kamera indbygget. Desuden har den både Bluetooth og WiFi...hvor 2210 kun har Bluetooth. Dog kan du også se på Ipaq 4150 - den er mindre end de andre og har alle funktioner.

Kender du www.pocketfreak.dk? Der har vi anmeldt en del forskellige Pocket PC'ere.
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 11:20 #3
Okay!

Det med ram kan man vel opgradere sig fra.
Jeg har læst en hel del rundt om på nettet (ikke mindst på Pocketfreak :)
Men det er til syvende og sidst aligevel svært at regne alle finesserne ud. Ikke mindst når man "bare" læser om det, uden at ha forudsætninger, og uden at ha "fingrene i grøden".

Jeg fornemmer at der er for og imod ved Palm vs. HP el. andre Ms baserede Pdaer.
Men er der reele grunde til at vælge det ene frem for det andet? Render man ind problemer med opgraderinger, eller kan Ms. noget Os ikke kan? Kvaliteten er der forskel på den??
Kort sagt Pocketfreak hvor ville du vurdere man får mest for omkring 3K???
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
20. september 2004 - 12:45 #4
Ram kan man rigtigt nok købe hukommelseskort til, men det er stadigt rart at have

Det er jo et svært spørgsmål, for jeg beskæftiger mig kun med Pocket PC'ere - og har ikke haft en Palm i flere år. Personligt synes jeg Pocket PC-systemet er bedst pga. multimedia og forbindelse (messenger, e-mail, web) er parat fra starten af. Der kommer sikkert nogle Palm-folk og siger noget andet, men sådan er det. Samtidig sælges der mange flere Pocket PC'ere i DK end Palms og dermed er ekstraudstyr billigere og lettere at få fat i.

En ting er sikker, har du bil og vil gerne have navigation så er der ikke noget der slår Bilka's tilbud om en 2210 sammen med en GPS og kortsoftware (3200 mener jeg).

Er du ikke interesseret i navigation så er en billig pda den acer som vi lige har testet (ca. 1900) ret fed til prisen. Det er dog ikke en top-maskine, men det er en Ipaq 4150 til gengæld (ca. 3200). Acer har rent BT, mens 4150 har BT+WiFi. 4150 er dog en ældre model der er på vej ud (2-4 mdr.) for at blive afløst af rx3715 - den sidste er dog større, men har bedre batteri.

Igen er det et spørgsmål om du har noget at bruge WiFi til - selv bruger jeg det flere gang om dagen derhjemme for at tjekke mails uden at starte den store pc. Nemt og strømbesparende :-)

Så måske er du forvirret på et højere plan - men det kommer jo an på hvad du vil bruge den til. Handler du brugt er der desuden en del at spare, se f.eks. http://forum.pocketfreak.dk/display_forum_topics.asp?ForumID=8
Avatar billede gaab Nybegynder
20. september 2004 - 13:45 #5
Du har så ret. Ram er rart at ha fra starten af.

Mht. Net har jeg hjemme en lap med (tror jeg) BT. Og ude ville jeg (tror jeg) kunne klare mig med mobilen som modem.

Mht. Acer lyder den rimelig fed til pengene, men tænker Zire72 Hvor der umiddelbart er mere isenkram for kr.érne.

2210 Med NAvi for 3200 lyder som et rigtig godt bud.. Anede ikke at de tilbud stadig var/er fremme..

Jeg er næsten sikker, men håber lige en med kendskab til Palm melder sig på banen..
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
20. september 2004 - 13:54 #6
Acer har også et tilbud: http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/E0A066663C7A66F3C1256F0F0026F58F/$File/side12.jpg - det er lidt dyrere, men det er til gengæld med Bluetooth-GPS.

Mener også Fujitsu-Siemens har tilbud med deres loox 410/420 - men kan ikke lige set det. Du kan også overveje en Mio168 med indbygget GPS for 3200 hos haraldnyborg eller her http://www.elc-online.dk/shop/productinfo.asp?id=273

(der er nok at vælge imellem)
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
21. september 2004 - 11:13 #7
Du kan også kigge på Cnet.com de har gode og uddybende anmeldelser af mange PDA'er.

Hvis jeg skulle foretrække en ideel PDA skulle det helt være en Ipaq rx3715 da den har: Wifi, Buletooth, IR, godt batteri (18xx mAh), 1,3 mp kamera og leveres med det nye Windows Mobile 2003 SE.

PDA'en kan købes over edbpriser.dk for 4000 kr,- med fragt.
Avatar billede gaab Nybegynder
22. september 2004 - 08:49 #8
cablenet>> Ligner en Kanon Pda, men Jeg regner med at lande et sted i den billige ende, da det jo er første gang og jeg gerne vil se dimserne an :)

Lige nu tænker jeg Acer N30, HP 1940 eller Zire72.
Alle 3 til et par tudser:
Mangler så bare et sted man kan se/røre lidt ved dyret så jeg kan få noget reelt at vurdere ud fra. Nogen der kender sådan en forretning?? (de få steder jeg har set pda, er de gerne låst inde. Og bestemt ikke til at få demonstreret.

pocketfreak>> Har du et bud så læg det på et svar, så får du pointene. (helst i KBH)
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
22. september 2004 - 09:39 #9
Jeg kender kun pdaland.dk ved Kbh, men de er noget dyrere end webbutikker. Husk lige at tjekke en Dell Axim X30 (www.dell.dk) - den er rimelig til prisen.
Avatar billede gaab Nybegynder
23. september 2004 - 10:07 #10
Tak for det. Den vil jeg fluks tjecke ud.

Mht. Dell er jeg ikke så tændt da jeg kender nogen der købte bærbar på samme tid som mig. De endte med at give noget mere, for noget mindre! Dårligere processor, ingen trådløs, færre ram. Og udvendigt så den stor billig og klodset ud.

Jeg holder mig omkring de 2K. Og valget går nu på Acer N30 Hp1940 el. Loox410
Ved ikke mht. N30 <fast batt.> Er der evt andet at være obs. på? Evt. et bud på "best by"??
Ellers tak for råd og vejledning.
Avatar billede gaab Nybegynder
23. september 2004 - 12:58 #11
Jeg har dog aldrig set en dell. Og ved derfor ikke om deres pda gir en fornemmelse af at ha kvali mellem hænderne.
Avatar billede gaab Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:13 #12
Det blev så en Ipaq rx3715
En kanon lækker lille fyr, som vidst kan det meste..
(Skal lige se om jeg kan finde ud af det :)
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:05 #13
Bare hold dig langt væk fra Dell!!!!