Avatar billede svend1232001 Nybegynder
19. september 2004 - 20:24 Der er 13 kommentarer

Fejl ved opstart

Hey.

Efter jeg lagde den nye Servicepack 2, ind ville Windows ikke starte ordentligt, så jeg besluttede mig for at formatere.
Det gik også fint nok, men da jeg så var færdig med installation af Windows, og  lagde nogle programmer ind, genstartede jeg. Så fik jeg denne her fejl:

"A disk read error occurred.
Insert a system diskette and restart
the system."

Dvs. at for at jeg kan starte Windows, bliver jeg nød til at ha' Windows CD'en i drevet, hver gang jeg tænder eller genstarter computeren. Det vil jeg meget gerne slippe for. Jeg har prøvet at formatere yderligere 2 gange.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2004 - 22:14 #1
måske er det din boot.ini der indeholder en henvisning til dit cd-rom drev prøv at kigge her , højreklik Denne Komputer | Egenskaber | Avanceret | Start og Genoprettelse | Indstillinger |
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
19. september 2004 - 23:00 #2
Hmm jeg må indrømme, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal kigge efter...
Kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede casch Nybegynder
20. september 2004 - 11:26 #3
der skal du trykke ind på rediger og tjekke at der står:

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

Hvis der står andet i din default så skriv det lige her inden du ændrer i den
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
20. september 2004 - 15:23 #4
Der står det, som du skrev desværre...
Avatar billede casch Nybegynder
20. september 2004 - 15:33 #5
har du kopieret i386 mappen fra cdrommen over på hd inden du installerede andre programmer og kørte win update?
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
20. september 2004 - 15:42 #6
Haha, nej det har jeg ikke... Kan jeg nå at gøre noget ved det? Ups :)
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
21. september 2004 - 13:25 #7
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
22. september 2004 - 11:59 #8
Damn guys, jeg er sgu på røven hvis jeg ikke får det lavet :(
Avatar billede casch Nybegynder
22. september 2004 - 18:23 #9
du skriver at du har formateret 2 gange. Så har du slettet alt hvad der ligger på disken og installeret det hele igen og det samme sker hver gang?
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
22. september 2004 - 18:43 #10
Jeps :(
Avatar billede casch Nybegynder
22. september 2004 - 19:13 #11
når du at køre win update og få installeret antivirus? og har du en firewall?
Avatar billede casch Nybegynder
22. september 2004 - 19:13 #12
er det de samme programmer du har installeret og hvad er det for nogen?
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
22. september 2004 - 20:49 #13
Når jeg så har formateret og så genstarter, skriver den det der. Jeg har ikke netkablet i, så jeg er ikke forbundet til nettet. Først ligger jeg Panda Antivirus ind, og så sætter jeg netkablet i igen.