Avatar billede spound Nybegynder
19. september 2004 - 18:40 Der er 7 kommentarer

Hjælp mig lige. Er nybegynder!

Hejsa ...

Jeg ved ikke hvordan man lægger PHP på nettet og hvordan man "samler" dem!... altså sådan at de hænger sammen på en måde har prøvet bare lægge de filer jeg har lavet ud på nettet men det virker ikke..  "HELP ME IF YOU CAN" som de gode gamle Beatles sang!...

På forhånd tak!

Mvh:
Jesper Nørgaard
Avatar billede whizzper Nybegynder
19. september 2004 - 18:46 #1
Kan du forklare lidt mere om hvad det er der er galt? :)
Avatar billede spound Nybegynder
19. september 2004 - 18:49 #2
altså... jeg har hentet et script fra www.thomaslunde.dk  som hedder comunity1 (mener jeg) og der er nogle filer i! hvad skal jeg gøre med de filer??
Avatar billede whizzper Nybegynder
19. september 2004 - 18:50 #3
Hvis du vil rette i dem, så åbner du dem evt. i notesblok..!
Hvis du vil ligge dem op på en side, så skal du bare udpakke filerne, og ligge dem op på dit website via et FTP program, eller ftp://adressen
Avatar billede spound Nybegynder
19. september 2004 - 18:51 #4
jeg kan bare ikke finde ud af det...!  det skal være sådan når du logger ind så kommer du direkte til comunity'en  men det sker ikke... den siger bare alle mulige klamme ting... men whatever!
Avatar billede whizzper Nybegynder
19. september 2004 - 18:53 #5
Er det KUN PHP eller er det også en MySQL Database, du skal bruge ?? (kig evt. på thomaslunde.dk)
Avatar billede spound Nybegynder
19. september 2004 - 19:13 #6
altså jeg er ret meget noob til det her.. men min hjemmeside er hosted på www.1go.dk  ved ikke hvad det er!  men tak for hjælpen!...
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
20. september 2004 - 12:16 #7
3 ting du ALTID skal huske når du henter script fra nettet.

1. Tjek dine MySQL oplysninger, om de passer med de oplysninger angivet i scriptet (Hvis der bruges database).

2. Tjek at scriptet bruger den rigtige parser, altså "<? ?>" eller "<?php ?>".

3. husk at omdøbe index filen til index.php hvis den skal være hovedside. :)