Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. september 2004 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Laptop fra PDA via WiFi

hejsa.

Jeg har fået mig en laptop (Asus m6800Ne) og en pda (iPAQ 4150).

Nu vil jeg så gerne gøre således at jeg kan fra iPaq'en kan hente en fil fra Laptoppens delte mapper over en Ad-hoc trådløs forbindelse.

Hvordan gør jeg det?

Det er lykkedes mig at oprette en Ad-hoc forbindelse, og jeg kan pinge PDA en og få svar, men jeg kan ikke få adgang til filerne på laptoppen.

Håber I kan hjælpe.

Mvh
Morten Bock
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
19. september 2004 - 00:01 #1
Måske kan du bruge noget af dette? http://www.pocketfreak.dk/tips/network/network.html
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
19. september 2004 - 00:01 #2
...lige en tanke, har du slået firewall til i PC'en?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
19. september 2004 - 00:03 #3
Der er slået en Zonealarm firewall til, men den er sat på medium så sharing skulle være muligt....
Avatar billede mortenbock Nybegynder
19. september 2004 - 00:13 #4
Jeg kunne ikke umiddelbart bruge guiden, da den beskriver hvordan man gør hvis man vil slutte iPAQ'en på et hjemme netværk. Det er ikke tilfældet her. Der er ikke noget access point. Kun en bærbar og en PDA. En Ad-hoc forbindelse er det samme som at bruge et krydset kabel mellem to PC'ere.

Ingen der har erfaringer med den slags? :-)
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
19. september 2004 - 00:17 #5
Spørgsmålet er vel om du fra PDA'en kan pinge til PC'en...med f.eks. VxUtil. I file explorer på PDA'en kan du prøve netværksadgangen med \\computernavn. Men ellers er det mest normale at den slags sker over at AP / router.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
19. september 2004 - 00:56 #6
Jeg kan godt pinge PC'en, men kan får en fejl når jeg forsøger at gå på laptoppen med \\computernavn
Avatar billede mortenbock Nybegynder
07. december 2004 - 16:11 #7
Ingen løsning....