Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 12:46 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke instalere Win.XP

Har fået et nyt Albatron mb. KX18D PRO, jeg kan ikke installere Win xp derpå, hvergang den kommer til "vil du installere drivere til raid eller sata" går den i stå, men en cursor der står og blinker oppe i venstre hjørne. Har prøver med 3 forskellige mærker af ram, både pc2100 og pc3200, og har opdateret bios til den nyeste(110) - imidlertid kan jeg godt installere Win. ME. på maskinen og det kører fint, synes at jeg har prøvet alle muligheder, hvad kan jeg gøre  ??
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 12:52 #1
Vildt skud.......prøv at resette BIOS.
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 12:56 #2
nej det virker ikke - nej det er (scsi eller raid der står) for lige at være helt nøjagtig
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 13:02 #3
Så skal du nok have en CD eller disketter med driverne til til dit SCSI eller RAID.
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 13:06 #4
bruger hverken scsi eller raid
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 13:22 #5
Ok.....så er jeg tom for forslag........lige nu.
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 13:23 #6
Er der et punkt i bios omkring sata opsætning, den skal stå til combo??
Avatar billede gratis Nybegynder
18. september 2004 - 15:26 #7
eller hvis du ka sætte boot rækkefølgen, sæt den til, scsi,raid
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 16:49 #8
Ja men har jo ikke noget scsi,raid i computeren, så skulle det kunne gøre nogen forskel ?
Avatar billede gratis Nybegynder
18. september 2004 - 17:34 #9
måske ikke... men hvis den står til scsi først bør det være din har harddisk og cd-rom drev den vil kigge efter først.Der kan ikke ske någet ved at prøve :)
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 17:36 #10
Har du været inde i bios og rode?, prøv at sætte bios til default og lad installation køre uden at trykke noget som du ser forneden med f? et eller andet. du booter op med cd rom drive som first drive i bios??? Slå Raid fra hvis du kan se det i bios. Har du noget controller kort indsat i din computer?
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 17:48 #11
ja det har jeg, og sat first boot til cdrom, second boot til hdd. booter fint fra cd, men går i stå samme sted hvergang, har aldrig været ude for noget lignende og har efterhånden samlet en del computere, hdd er helt nyt, har kørt en uge med et Asus A7V8X-X uden problemer, nej jeg trykker ikke på nogen f taster, har ingen controller kort sat i, der er kun hdd og gfx og floppy, har prøvet at fdiske slette partition og oprette ny partition og derefter formateret hdd. starte via cdrom, bootr fint til samme sted hvergang
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 18:02 #12
Sæt din bios til default og prøv igen.
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 18:03 #13
Har du ikke overhoved fået dit nye MB til at køre på noget tidspunkt
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 18:10 #14
joo har clearet cmos og sat bios til default mm. prøvede i går at lægge xp ind, men det lykkedes ikke, så lagde jeg Win ME ind og det kørte fint fint, og fik opdateret bios til nyeste 1.10, og win me. kørte stadigvæk fint derefter, så i dag ville jeg jo prøve med xp igen og der var nøjagtig det samme.. kan det være hdd eller gfx der ikke kan sammen med Albatron på XP?
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 18:11 #15
Nej har aldrig fået det til at køre med xp endnu, skulle sgu have købt et Asrock istedet for
Avatar billede gol Nybegynder
18. september 2004 - 19:19 #16
Har fået løst problemet ! måtte underclocker min cpu en del, og kom derved videre forbi forhindringen, Takker for indlæggene !!  Hvis nogen vil have point, så post et svar. Nu er jeg glad igen..
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 20:18 #17
OK. fint du fik det til at virke. :-]
Avatar billede gol Nybegynder
04. marts 2005 - 08:08 #18
skal ha lukket det spørgsmål, vi deler i porten