Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2004 - 23:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

trådløs router og ipadresse

Jeg har lige købt en SMC2804WBR router. Ved opstart af maskinen, kan jeg ikke logge på stofanet. Jeg er nødt til at gå ind og lave en reparation af forbindelsen. Hvordan forhindrer jeg dette?
Evt. hvordan laver jeg en bat fil der laver en fornyelse af min ip-adresse???
Avatar billede seje_reje Nybegynder
17. september 2004 - 23:53 #1
bat filen er enkel du skriver simpelthen bare ipconfig /renew i en text fil og omdøber den til en *.bat fil.
hvis den der "reparation" er en windows guide så prøv at gøre det manuelt i dine netværks indstillinger. Her skal din TCP/IP bare hente automatisk IP som Router smider i hovedet på dig. både når du starter windows eller køre dit bat scibt..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2004 - 23:56 #2
Reparation er højreklik på trådløs netværksforbindelse under Netværksforbindelser og vælg reparer. Ikke en guide ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 00:36 #3
Prøv at gå hertil og controllér at enabledhcp=1
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\{7DF8A637-EBBD-4CB1-8221-74A4D1363716}\Parameters
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{7DF8A637-EBBD-4CB1-8221-74A4D1363716}
Og ved den sidste at dhcpserver= gateway ip ti lrouteren

Jeg er dog ikke sikker på at denne {7DF8A637-EBBD-4CB1-8221-74A4D1363716}er det samme nummer i din database da den henviser til netkortet, men du kan finde det rigtige ved at påføre en fast ip og søge på ipadressen.

Du kan også løse det ved bare at vælge en fast ip med de adresser du ser med en ipconfig/all...
Avatar billede kenp Novice
18. september 2004 - 10:59 #4
ellers har jeg lige lavet en bat fil som frigiver ip, tømmer chace og tager en ny ip her
http://danborg.org/exp/test.bat
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2004 - 20:20 #5
seje_rene + kenp smid et svar
Avatar billede kenp Novice
18. september 2004 - 20:24 #6
nååå så det syntes du jeg skal *G* virker det så ordentligt dit trådløse net?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2004 - 23:00 #7
Det virker ja - men der er stadig kige det med sikkerheden. Jeg kører pt. med kabel
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 17:01 #8
ideen med batfilen er ok . men den kan ikke køres før firewall er oppe...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 19:44 #9
Og det var lige præcis problemet!
Hvis jeg forhindrer min firewall i at starte sammen med windows kan jeg sagtens komme på. Jeg bruger Zonealarm som firewall på den bærbare - og da jeg har dynamisk IP kan jeg ikke lige greje hvordan jeg giver tilladelse til trådløst net...
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 20:22 #10
du skal tillade svchost.exe at den må komme igennem, for den det er i "den" at den henter en ip-adresse m.v.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 20:24 #11
Den har tilladelse allerede
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 20:25 #12
jamen der er jo en 4 -5 stykker af dem normalt! (og det var jo sikkert på det andet netkort) har du prøvet at resette zonealarm også prøvet igen helt forfra!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 20:27 #13
Ja - har sågar prøvet at fjerne det og reinstallere.

Måske jeg skulle droppe Zonemalarm og bruge Sygate som jeg gør på en stationære....
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 20:34 #14
Det kunne godt tænkes...
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2004 - 21:41 #15
ja installér sygate og så giv adgang til de nævnte programmer, men giv også adgang til dit iprange som er sat på din router - det gør du i Advanced rules- add- allow - hosts.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2004 - 22:20 #16
Det er min erfaring at når man truster et iprange med zonelarm virker det ikke i gratisudgaven , men truster man en enkelt ip funker det ok?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2004 - 13:32 #17
Havde glemt dette spørgsmål...