Avatar billede kgp43 Nybegynder
17. september 2004 - 21:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find alle navne der starter med et tal eller tegn

Hejsa,

Denne query henter alle navne der starter med "a", men fordan henter jeg alle navne der starter med et tegn eller tal (ikke bogstav)?

SELECT * FROM users WHERE username LIKE '$bogstav%'
Avatar billede nslindtner1 Nybegynder
17. september 2004 - 21:34 #1
SELECT * FROM users WHERE username < 'a' or username > 'zzzzzzzzzzz'

Selvfølgelig er zzzzz ikke den rigtige værdi, vi har jo lige æøå som også skal medtages. Her er du dog afhængig af databasens sorteringsrækkerfølge, men i en korrekt opsat database kan du bare erstatte dette med'åååååå'.

Husk også lidt at verificer ift store og små bogstaver.
Avatar billede detox Nybegynder
17. september 2004 - 22:58 #2
Ellers måske:

SELECT * FROM users WHERE username REGEXP '^[^a-zæøå]'
Avatar billede kgp43 Nybegynder
27. september 2004 - 22:26 #3
Detox; anvendte din løsning - ligger du et svar, så er der point.
Avatar billede detox Nybegynder
27. september 2004 - 22:50 #4
ok
Avatar billede kgp43 Nybegynder
02. oktober 2004 - 10:23 #5
takker for hjælpen