Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 16:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvor er denne computer ikonet?

på mit skrive bord plejer jeg have denne computer ikonet men efter jeg installerede sp2 igår så er der kommet en genvej i stedet for den. skal det være sådan eller kan man erstatte den med den rigtige ikon??
Avatar billede ridefisken Nybegynder
17. september 2004 - 16:44 #1
Så vidt jeg husker (uden at have benyttet XP i flere år) kan der oprettes en "Denne computer" på skrivebordet ved at højreklikke på "Denne computer" i start-menuen og vælge "Vis på skrivebordet" (eller lign.).
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 16:48 #2
undskyld men det du har skrevet gíver ikke noget mening .. denne computer i start menuen ? det er der ikke noget der hedder

måske er det på tide du bruger xp:)
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 16:48 #3
Tryk på start, så er den der
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 16:50 #4
Denne computer står lige over netværksteder.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 16:50 #5
nåå nu er jeg med .. jeg har lavet min menu visning i klassisk-visning.. måske er det derfor.. skal lige prøve .. vender lige tilbage
Avatar billede benneharli Juniormester
17. september 2004 - 16:51 #6
Der kan være 1 ting galt som jeg ser det

1: højreklik på menubjælken - egenskaber - avanceret og slå standard visning til
Avatar billede benneharli Juniormester
17. september 2004 - 16:51 #7
Nå der var jeg for langsom ;-(
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 16:57 #8
hmm at have vendt tilbage til den anden visnings type så har det ikke hjulpet.. den kommer godt nok .. altså ikonet.. men jeg kan simpelthen ikke lide at bruge den anden visningsmåde. jeg er mere til den klassiske.. men lige så snart jeg skifter til  klassiske visningsmåde så forsvindern den rigtige ikon og så har jeg en gejnvej tilbage af denne computer
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:00 #9
Hvis du vil have ikonet på skrivebordet-vælger du klassisk opsætning. Højreklik på start-egenskaber.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 17:05 #10
peet49..  dit svar hjælper mig ikke..eller jeg forstår ikke hvad du prøver fortælle sorry..

jeg vil bruge den klassisk verison men så har jeg genvejen til denne computer

men når jeg vender til den anden visningsmåde så kan jeg godt få den rigtige ikon til skrivebordet fra start menuen. men når jeg så vender tilabge til den klasiske så forsvinder den. så er der genvejen tilbage
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:08 #11
Højreklik på ikonet start, vælg egenskaber, sæt prik i klassisk, du kan derefter vælge tilpas, husk OK.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 17:10 #12
hvad skal jeg så gøre efter jeg har trykket på  tilpas? fordi jeg har været derinde og der står intet om denne computer ikon

jegkan godt skifte mellem visninger men problemet er ikonet
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:13 #13
Ikonet skal komme, hvis du ændrer til klassik, ellers er der noget galt med systemet.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 17:34 #14
prøv eventuelt flg: kontrolpanel - skærm - skrivebord - tilpas skrivebord og sæt hak i denne computer.
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:37 #15
Ja det virker også.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 17:41 #16
jeanette18 .. klapsalver til dig.. hehe det var sgu lige den jeg ledte efter takker
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 17:44 #17
selv tak.