Avatar billede jd Nybegynder
03. marts 2001 - 20:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tomme forms ved <- Tilbage

Hey,

Jeg har lavet en side... (nøøjj :)
Siden er gennemgående præget af input fra brugerne, derfor bruger jeg mange forms på sitet.

I mod min forventning er udfyldte forms tomme hvis de submittes, hvorefter der klikkes på \"<- Tilbage\"-knappen i browseren...

Hvorfor er det lige de er tomme? Det er de da \"normalt\" ikke... er det ikke noget med nogle headers?
Kan det have noget at gøre med at serveren kører PHP i safe_mode - nej vel?

- Jonas
Avatar billede olebole Juniormester
03. marts 2001 - 20:06 #1
<ole>
Så er alt, som det skal være :)
Din form SKAL være tom, når den er submittet.
/mvh
</bole>
Avatar billede jd Nybegynder
03. marts 2001 - 22:37 #2
Øhh... du misforstår... problemet::

En bruger submitter en form.
Formen fører ham videre til en anden side hvor der fx. står at hans indlæg er tilføjet, eller at der op stod en fejl...
Brugeren klikker på tilbage-knappen, fx. hvis der opstod en fejl - men hovsa, formen er tom.
Avatar billede dusk Nybegynder
04. marts 2001 - 10:03 #3
Hejsa
Jeg ved faktisk ikke om det er muligt, men jeg har et par internet-adresser omhandlende formularer og cgi.

1. http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/cgi
Her finder du noget dokumentation ang. cgi og eksempler.

2. http://www.w3.org/Daemon/User/CGI/Overview.html
World Wide Web-konsortiet (W3C)\'s eget dokumentation ang. selvsamme

3. http://www.stars.com/Vlib/Providers/CGI.html
Endnu en side!

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men du kan jo altid kigge ;)

Christian Knudsen
chr@epun.dk
Avatar billede krn Nybegynder
04. marts 2001 - 11:54 #4
Er \"Tilbage\" java script:history.back() ???

Mvh kristian
Krn Online!
Avatar billede johnnyk Nybegynder
04. marts 2001 - 12:52 #5
Hej!
Kan du ikke bare bruge en cookie til at føre de samme informationer \"tilbage\" eller requeste dem?
/Johnny
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2001 - 13:01 #6
Har du evt. nogle meta-tags eller headers, der sørger for din side med formen ikke cashes? Du burde kunne gå tilbage i historikken og se dine data...!?!
/mvh
Avatar billede jd Nybegynder
04. marts 2001 - 18:11 #7
dusk-> Jeg venter lige med at kigge på dit, da jeg ikke helt tror det har noget med subj. at gøre, men jeg skal da kigge engang... :)

krn-> Det er ikke første gang (læs: 3.) at jeg ber dig om at læse hele tråden før du kommenterer, eller svarer...

olebole-> Nej, det er nemlig lige det der ikke er - derfor undrer jeg mig. Any clues ?
Avatar billede jd Nybegynder
07. marts 2001 - 10:41 #8
Come on... der må da være nogen der har en idé.. !?
Avatar billede jd Nybegynder
16. marts 2001 - 21:20 #9
Efter at have lavet et nyt design (uden frames (hvilket jeg var tvunget til før)) har jeg ikke længere problemet...

Jeg er dog stadig meget interesseret i at høre løsninger, så er der nogen der har et kvalificeret bud, så kom med det - og korrekte svar vil blive belønnet med points.