Avatar billede egoland Nybegynder
17. september 2004 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tiden står stille

Mit ur er gået i stå. Er der nogen der kan fortæller mig hvad klokken er?
:o)

Nej seriøst, mit ur er gået i stå. Tiden starter fra, hvad nu end klokken var da jeg lukkede ned.

Hjælp!

Mvh,
Egoland
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. september 2004 - 14:50 #1
For at blive i tonen, jeg føler også at tiden står stille på min maskine, så jeg regner med at sætte mere RAM i.

det kan være noget med batt. på bundkortet. Det er et skud.
Avatar billede zenorph Nybegynder
17. september 2004 - 16:23 #2
Noget tyder på, at du skal ud og investerer i et lille batteri til din CMOS - formodentligt af typen "Varta CR-2032" - faktisk et ganske almindeligt batt. :D
Avatar billede egoland Nybegynder
17. september 2004 - 20:48 #3
Tilføjelse: Har lige lagt mærke til, at tiden lige pludselig sprang tilbage, eller osse har uret været gået i stå et stykke tid, mens jeg hele tiden har været online.

Kan det stadig bare være batteriet?
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2004 - 22:43 #4
Du skal have et nyt batteri i.
det med at tiden "springer" er højst sansynlig fordi du har aktiveret:
synkroniser automatisk med en tidsserver på internettet (faneblad internettid) dvs.
når du så er online vil uret justere sig selv.
Avatar billede egoland Nybegynder
18. september 2004 - 12:59 #5
Okay, så siger jeg mange tak for hjælpen.
Avatar billede egoland Nybegynder
18. september 2004 - 13:00 #6
Points på vej...