Avatar billede awat Nybegynder
17. september 2004 - 13:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Finder ikke HD

jeg har en harddisk og har installert windows på den også læg det over i en anden computer.
Så vil computern ikke finde harddisken. Men hvis jeg sætter den i den gamle computer så virke den.

Hvorfor kan computern ikke finde harddisken?
Avatar billede isojumper Nybegynder
17. september 2004 - 13:53 #1
Den er sikkert jumpet på samme måde, som en harddisk eller et optisk drev, der sidder i computeren i forvejen.
Hvis din hd eksempelvis er jumpet som master, og dvd-drevet der i forvejen er tilkoblet det samme IDE-kabel, også er jumpet som master, så kan bundkortet ikke registrere det.
Flyt jumperen på enten hd eller dvd-drevet, så der kun er een master og een slave pr. IDE-controller kabel.
Avatar billede awat Nybegynder
17. september 2004 - 14:19 #2
Forstår det ikke kan du godt forklar det lidt bedre?
Avatar billede awat Nybegynder
17. september 2004 - 14:21 #3
Når jeg piller alt af så der kun er HD der er på. Og ikk cd eller dvd. Så går den i stå
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 14:23 #4
HD i bios skal være sat til AUTO
Avatar billede awat Nybegynder
17. september 2004 - 14:39 #5
Den vil ikke gå ind i bios den beder om kode
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 14:55 #6
Hvis du ikke har koden, skal du tage batteriet af bundkortet en halv times tid, strømmen skal være taget fra systemet, derefter er der ingen kode på.
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 16:27 #7
Virkede det??
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:22 #8
Nej det virker ik
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 10:53 #9
Der må ikke være strøm til kabinettet, når du har batteriet ude, det skal virke, tryk evt. på startknappen en ti femtem sekunder for, at hjælpe med, at aflade bundkortet.
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. september 2004 - 13:17 #10
Prøv at sætte IDE-kablet fra harddisken i den anden IDE-controller på bundkortet.
Du ved vel iøvrigt, at den røde stribe på IDE-kablet skal vende over mod strømstikket på harddisken, og den røde ledning i strømkablet skal vende over mod IDE-kablet ?
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2004 - 16:12 #11
Takker for point.