Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
16. september 2004 - 20:03 Der er 9 kommentarer

Ang. frame vandret..

Hey all..!
har fået lavet en hjemmeside, og er i fuld gang med at gøre den bedre..! men hvordan laver jeg en frame vandret, nu hvor jeg har to lodrette..?!
vil gerne vide om det skal ind i et nyt dokument, eller..? ved intet... hvis det er, er siden www.nusermusen.dk , hvor jeg gerne vil ha en øverst!
de vandrette ser sådanne ud..:

<html>
<Head><Title>
NuserMusen
</title>

<Frameset cols="15%,*,15%" framespacing="5" framepadding ="0" frameborder="0" border="0">
  <frame src="menu.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0>
  <frame src="forside.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0 name="right">
  <frame src="info.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0>

</Frameset>
</html>
Avatar billede NeroBan Novice
20. september 2004 - 19:33 #1
er det sådan noget her du tænker på?

<html>
<Head><Title>
NuserMusen
</title>

<Frameset framespacing="5" framepadding ="0" frameborder="0" border="0" rows="*,16%">
  <frameset cols="15%,*,15%">
  <frame src="menu.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0>
  <frame src="forside.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0 name="right">
  <frame src="info.htm" marginwidth="0" marginleft=0 marginheight=0>

    </frameset>
    <frame>

</Frameset>
</html>
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
20. september 2004 - 21:13 #2
hmm, så kommer jo den hvide tingest for neden..!?
der ska jo stå noget for oven.. alstå... en "side"...
(ja, undskyld,...jeg er jo pige!)

/Nusermusen...!
Avatar billede NeroBan Novice
20. september 2004 - 22:43 #3
jamen jeg prøver igen, her er 2 muligheder
Avatar billede NeroBan Novice
20. september 2004 - 22:45 #4
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

og

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<frameset cols="*,22%">
    <frameset cols="150,*">
        <frame name="venstre" scrolling="no" noresize target="h-øverst">
        <frameset rows="20%,*">
            <frame name="h-øverst" target="h-nederst">
            <frame name="h-nederst">
        </frameset>
    <frame>
    <noframes>
    <body>

    <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>

<frameset rows="88,*">
    <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold">
    <frameset cols="147,*,16%">
        <frame name="indhold" target="hovedramme">
        <frame name="hovedramme">
        <frame name="hovedramme1">
    </frameset>
    <noframes>
    <body>

    <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
21. september 2004 - 21:37 #5
uha.. den nederste kan jeg godt lide.. men hvad hvis jeg ska ha alle de informationer med som er i min kode.. altså at menuen kommer til højre og den i midten hedder right .. osv.. ?! ved du hvad jeg mener... sorry.. er ikk så hurtig.. :)
Avatar billede NeroBan Novice
22. september 2004 - 00:07 #6
Hej igen. Vi gør noget andet gå ind i din forside og indsæt denne kode istedet for det andet, her har jeg lavet en inbygget ramme som du kalder top.htm
Håber du han bruge dette :-)

Og dette link bruger du til at justere højden på den indbyggede ramme <p><iframe name="I1" width="898" height="150" src="top.htm">

men her er den

<html>
<Head><Title>
NuserMusen
</title>
</head>

<body bgcolor='#330066' text='#cccccc' link='#cccccc' alink='#cccccc' vlink='#cccccc'>

<p><iframe name="I1" width="898" height="150" src="top.htm">
Webbrowseren understøtter ikke indbyggede rammer eller er aktuelt konfigureret til ikke at vise indbyggede rammer.
</iframe></p>

<table width='100%' border='0'>

<td align='center'><font face='tahoma' size='+3'><b>...o0( NuserMusen )0o...</b><p>

<font face='tahoma' size='-1'>
Hejsa.. <p>
Og velkommen til min dejlige, selvglade hjemmeside..<br>
Det eneste jeg vil med denne side er at<br>
jeg får fortalt lidt om mig selv, samt en del billeder både <br> af mig, kæresten og af veninderne,
og nogle billeder fra et par privatfester...!<br>
Det næste jeg gerne vil have lavet på siden er en gæstebog.. -Men det <br>
synes jeg sku er for kompliceret..:/<br>
Men sig lige til hvis du er frisk på at lave en til mig.. ;)<br>
Men håber i kommer til at hygge<p>
De kærligste hilsner<p>
/NuserMusen ~ Camilla<p>
&nbsp;</font></table>
</body>
</html>
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
22. september 2004 - 08:17 #7
den ska jo også være der når man skifter side..! en magen til Info.html og Menu.html :) så ska den bare være hele vejen for oven!
Avatar billede NeroBan Novice
22. september 2004 - 15:20 #8
Så foreslår jeg at du gør således, brug nedenstående skabelon og overfør til denne

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<frameset rows="120,*">
    <frame name="sidehoved" scrolling="no" noresize target="hovedramme">
<frameset cols="168,83%,*">
    <frame name="indhold" target="hovedramme">
    <frame name="sideramme">
    <frame name="hovedramme">
    <noframes>
    <body>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>

eller den du godt kunne lide før

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 5</title>
</head>

<frameset cols="127,*,134">
    <frame name="øverst" scrolling="no" noresize target="indhold">
    <frameset rows="170,*">
        <frame name="indhold" target="hovedramme">
        <frame name="hovedramme">
    </frameset>
    <frame name="nederst" scrolling="no" noresize target="indhold">
    <noframes>
    <body>

    <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
23. september 2004 - 17:08 #9
jamen siderne kommer jo ikke derind..?! det blir jo bare hvidt..