Avatar billede osdeburger Nybegynder
16. september 2004 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FTP server uden fast ip-adresse

Jeg har lige fået en ny router, d-link di-604, jeg har haft en af samme type før, den gik i stykker derfor en ny!
Før havde jeg en ftp-server, det vil jeg gerne ha igen, men jeg kan ik huske hvad jeg gjorde! jeg har ikke fast ip i huset! Problemet er at jeg ikke kan åbne en port, eller dvs. hver gang jeg åbner f.eks port 21, så er der ingen der kan logge på serveren.. jeg er 100% sikker på at det er routeren der ikke er sat rigtigt op, men hvordan gør jeg?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. september 2004 - 18:28 #1
hehe.. jeg havde samme problem.. hvis jeg var dig ville jeg lige smutte ind på www.myip.dk og tjekke at det er den rigtige IP du oplyser til dem... ;) det var det nemlig ikke her.. men synes egentlig den router er noget.. hehe.. jeg har i hvert fald haft mine problemer med den...
hvor lortet skulle køre og det så ikke gjorde.. ja.. også venter man lige en dag.. også virker det egentlig fint...

men tjek den.. og bagefter så kan vi se om du gør det rigtige når du sætter den op.. du kan evt. sætte din computer til altid at få den samme ip fra DHCP serveren der er i den.. ;)
Avatar billede osdeburger Nybegynder
16. september 2004 - 18:31 #2
jeg har fået det til at virke.. hvis du kommer med et svar morten, så får du pointene!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. september 2004 - 18:49 #3
jamen det gør jeg da gerne... (hvad var problemet så???)
Avatar billede osdeburger Nybegynder
17. september 2004 - 12:57 #4
jeg skulle bare skrive den rigtige ip adresse under advance der hvor du kan ændre opsætningen til routeren! det var så 192.168.0.100, i stedet for som der står i hjælp 192.168.0.21 eller .1 til sidst!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
17. september 2004 - 18:46 #5
lol... ahhh.. ja det akn jeg godt se... men tak for point da.. men du kunne da bare have taget nogen af dem selv.. du løste jo selv problemet.. ;)
men du siger bare til hvis jeg skal lave et spm hvor jeg giver dig nogen er pointene tilbage..