Avatar billede donsimon Nybegynder
16. september 2004 - 16:23 Der er 3 kommentarer

RAID 0 og ekstra s-ata HD uden for RAID-systemet

Jeg har 2 s-ata HD der sidder i Raid 0, og er derfor i tvivl om jeg kan tilslutte endnu en s-ata HD til systenet, til f.eks at tage lidt backup med og pille ud af maskinen og udveksle data med kammeraterne. Mit motherboard er et p4p800E-deluxe.

MVH
DonSimon
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. september 2004 - 20:04 #1
Hvis der kun sidder 2 s-ata tilslutninger kan du ikke tage drev ud og få lavet en backup, da data bliver skrevet skiftevis på drevene. Du kan faktisk ikke engang boote. En løs harddisk med USB(2) tilslutning er den nemmeste måde at få køst problemet på. Ellers kan du jo altid sætte en alm. ATA disk i på den normale controller.
Avatar billede donsimon Nybegynder
16. september 2004 - 20:45 #2
Det er også det jeg vil. s-ata er vel bare en hd der et tak bedre end 100-ata, den behøves vel ikke at sidde i raid. Men det jeg gerne vil vide er om der er nogle komplikationer ved at sætte en ekstra ata hd til systemet når jeg kører med to hd i raid 0. Jeg har 2 ekstra stik/controlere på mobo men kan jeg bruge dem?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. september 2004 - 21:39 #3
Du kan sagtens bruge de 2 controllere på boardet. De 2 ting fungerer uafhængigt af hinanden.