Avatar billede alvion Nybegynder
16. september 2004 - 13:46 Der er 4 kommentarer

Default permission på filer oprettet igennem Samba

Jeg har installeret Samba på min FreeBSD server og har fra min Windows XP klient mappet et netværksdrev til en "shared folder".

Hvis jeg nu opretter en ny fil i dette netværksdrev, så får den automatisk permissions "rw-r--r--" hvordan kan jeg ændre det, så filerne får permissions "rw-rw-r--"?
Avatar billede alvion Nybegynder
16. september 2004 - 13:53 #1
Samme spørgsmål omkring wu-ftpd
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
16. september 2004 - 17:00 #2
Et umidelbart gæt ville nok være chmod -R 775 eller omskrevet chmod ug+rwx,o-rwx
Avatar billede alvion Nybegynder
16. september 2004 - 17:07 #3
Nej så har du misforstået mit spørgsmål. Jeg vil gerne have at nye filer AUTOMATISK får permissions "rw-rw-r--" (eller "rw-rw----")

Hvis jeg logger ind med telnet, kan jeg sætte "umask 007", hvorefter alle filer oprettet igennem telnet sessionen automatisk bliver sat til "rw-rw----".

Hvordan gør jeg det samme i forbindelse med Samba og wu-ftpd?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
16. september 2004 - 17:21 #4
Så prøv at tilføje i din sbm.conf
security mask = 0770

Hjælper det?