Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgave asp Access DB

Nu giver jeg snart op!

Jeg har oprettet Tonsvis af spørgsmål og haft flere til at kigge på problemerne....

Jeg ved ikke om det er MIG eller hv, men det virker bare IKKE!

Det jeg mangler er en WYSIWYG Editor (vil gerne bruge denne her: http://www.webwizguide.info/asp/sample_scripts/RTE_application.asp) som skal kobles op med en Access Database, hvor jeg kan Hente/Gemme/Editer en mindre hjemmeside....

selve database som den skal kobles op til er her: www.bredan.net/db.rar

Og det er tabellem page, hvor det er kollonnen "text" som skal indeholde text strengen...

Jeg vil gerne give 500 Point til den som kan få det til at virke.... jeg kan ikke!
Avatar billede goose Nybegynder
15. september 2004 - 15:56 #1
Så vidt jeg umiddelbart kan se, du vil du på siden der hedder display_message.asp få variablen fra editoren over som i følgende linie:

'Read in the posted message
strMessage = Request.Form("Message")

Denne strMessage skal du så lige fjerne evt ' i:

strMessage = replace(strMessage, "'", "''")

Nu må du så kunne smide denne strMessage ind i din database ?

Kan du ikke få den til det ?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
15. september 2004 - 18:42 #2
Okay, så har jeg lige fedtet lidt rundt med det.

http://www.goose.dk/eksperten

Du kan hente det hele som ZIP på: http://www.goose.dk/eksperten/jogge.zip

Jeg har ændret editoren fra default.asp til editor.asp
I filen connection.asp skal du ændre stien til din egen databasesti, iøjeblikket ligger databasen i mappen "database".

Du skal nok som udgangspunkt bruge de filer der ligger i ZIP filen idet der er rettet i flere af dem.

Du bør iøvrigt bruge nogle navne til dine tabeller, f.eks. er "text" et reserveret navn. Mere for at du ikke skal få andre problemer senere hen :o)

/Goose
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 23:07 #3
DET VIRKER! It's ALIVE!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 23:07 #4
1000 takker Goose
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 23:11 #5
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 23:26 #6
Kunne du ikke lige fortælle mig i hvilken fil, redirect linket ligger til den går til default.asp efter man har ændret indholdet og trykker submit???
Avatar billede roenving Novice
15. september 2004 - 23:39 #7
Det skal bemærkes at det er umiddelbar deaktiveringsgrund at udlove eller modtage mere end 200 point, som er Ekspertens absolutte maksimum, jvnf. http://www.eksperten.dk/regler.phtml § 2.1.15:

[Det er ikke tilladt, at] udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål.

/coadmin
Avatar billede goose Nybegynder
16. september 2004 - 15:55 #8
jo, det ligger i filen display_message.asp lige umiddelbart efter den har gemt ændringerne i databasen.

Derudover har roenving så absolut ret, og 200 point er også rigeligt.

Tak for point :o)

/Goose