Avatar billede birg0067 Nybegynder
15. september 2004 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

er ny til access

er ny til det her.... findes der en autosum i access
Avatar billede jensen363 Forsker
15. september 2004 - 12:50 #1
Ikke som i Excel, men der er mulighed for i formularfod og rapportfod at indsætte et felt som summerer på alle felter i detaljesektionen

= sum([Felt])
Avatar billede birg0067 Nybegynder
15. september 2004 - 12:57 #2
sygt
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2004 - 13:22 #3
Hvorfor sygt? Access er jo ikke ert regneark. Der er heller ikke Autosum i Word, PowerPoint eller Outlook.
Avatar billede madschristensen Nybegynder
15. september 2004 - 15:58 #4
Men lidt god vilje, kan man vel også betragte aggregatfunktionen sum i SQL som en autosum. Man kan godt lave en forespørgsel der laver en sum - enten totalt eller pr gruppering.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Dyk ned i databasernes verden på et af vores praksisnære Access-kurser

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester