Avatar billede krohn Praktikant
15. september 2004 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

At få min pc til at boote med "space" tasten

Hej jeg vil gerne have min Dell OptiPlex GX270 til at starte op når man klikker på mellemrums tasten. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man gør det?
Avatar billede cyberz Nybegynder
15. september 2004 - 12:18 #1
Jeg kender ikke modellen, og gidder heller ikke lige checke op på den, men jeg har erfaret at det kun er maskiner med Intel processore der kan lave det trick der.

bare et lille tip, ved ik om det ka' bruges ;-)
Avatar billede krohn Praktikant
15. september 2004 - 12:21 #2
Det er en intel p4 2,2 GHz så det skulle nok gå
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. september 2004 - 19:13 #3
Den slags foregår via bios. I mit tilfælde under Power Management. Og så skulle der flyttes en jumper.
Avatar billede krohn Praktikant
16. september 2004 - 10:57 #4
Har kigget under power management, men det ser ud til jeg må finde en manual :p
Avatar billede moffah Nybegynder
18. september 2004 - 13:55 #5
... jeg har erfaret at det kun er maskiner med Intel processore der kan lave det trick...

^sådan en gang vrøvl... begrebet skal findes i BIOS og kaldes ofte for "Wake on Keyboard". Det eneste der er afgørende er om dit motherboard understøtter funktionen.

Kan du ikke finde det i BIOS, er der ikke meget at gøre. Men kig efter funktionen næste gang du skal ud og købe motherboard.
Avatar billede dennisr Nybegynder
23. september 2004 - 08:16 #6
Hvis du ikke kan finde det i BIOS, kan du evt. kigge i manualen til dit bundkort, hvis du har sådan en? For hvis bundkortet har mulighed for Wake-on-keyboard, er det måske en jumper på selve bundkortet der skal flyttes.
Avatar billede krohn Praktikant
23. september 2004 - 09:11 #7
Ok kigger på det
Avatar billede cyberz Nybegynder
23. september 2004 - 10:46 #8
moffah slap nu af, jeg skrev ikke at det var sådan, men at det er sådan jeg har oplevet det, jeg har aldrig set det på en AMD.. så simpelt er det!
Avatar billede krohn Praktikant
07. oktober 2004 - 10:49 #9
Takker, men det ser ud til at min maskine ikke kan det :(