Avatar billede mach3 Nybegynder
15. september 2004 - 11:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Postfix: kun intranet?

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedrørende postfix konfiguration.
Kort beskrivelse:

Der er en freebsd server stående som der er x antal brugere koblet på. Der er blevet oprettet mailing lister således at man kan sende emails til alle brugere på een gang ved at skrive alle@blabla.com.

Men problemet er at der kommer en del spam på denne adresse, så det jeg godt kunne tænke mig er at gøre et eller andet, således at man kun kan anvende denne mailingliste fra INTRA nettet - det skal således ikke være muligt UDEFRA at sende mails til alle@blabla.com.

Er der nogen som har en ide til hvordan det kan gøres?

På forhånd tak

mvh
Avatar billede skwat Praktikant
15. september 2004 - 22:16 #1
Umiddelbart ville det vel være bedre at bekæmpe spammen, der er cirka 100 HOWTOs på Internettet
Avatar billede mach3 Nybegynder
16. september 2004 - 13:10 #2
Ok tak for tippet.
Jeg ved ikke om jeg har fået formuleret mig ordentligt - prøver igen. Det skal ikke være muligt at sende mails til alle@blabla.com udefra. Mailinglisterne skal kun kunne benyttes fra intranettet.

mvh
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2004 - 13:29 #3
Ja, og jeg glemte at skrive at der ikke er nogen nem løsning på det.

JEg har aldrig lavet noget i den stil, men jeg kan se to løsninger, enten skal du lave en rigtig maillinglist(mojodomo) eller også skal du igang med procmail.
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2004 - 13:31 #4
stop pressen
http://www.postfix.org/faq.html#internal-list <- det er jo netop det er det ikke?
Avatar billede mach3 Nybegynder
16. september 2004 - 14:45 #5
Den skal jeg lige have uddybet: "stop pressen"...?
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2004 - 15:16 #6
Jeg skrev at der ikke er nogen nem løsning, og lige bagefter faldt jeg over linket.
Avatar billede mach3 Nybegynder
16. september 2004 - 15:22 #7
:-) det er jeg med på. men hvad mente du med "stop pressen"?
og hvad mener du med "det er jo netop det er det ikke?" - er der noget specifikt du tænker på?

mvh
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2004 - 15:23 #8
stop pressen skal du ikke lige noget i.

har du læst: http://www.postfix.org/faq.html#internal-list det er netop det du søger
Avatar billede mach3 Nybegynder
16. september 2004 - 15:33 #9
hej igen,

OMG :-) er det her du mener: "stop pressen skal du ikke lægge noget i" med andre ord: "lad være med at tænke på det - det kom jeg til at skrive af underlige årsager"

men tak for linket!

tak for hjælpen...
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2004 - 16:02 #10
hehe det var så lidt