Avatar billede razo Nybegynder
03. marts 2001 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IBM deskstar 45g med varmeproblem ?

Jeg har et problem med min nye IBM deskstar 45gb HD. For at udnytte HD\'en fuldt ud, har jeg installeret IBM Deskguide. Problemet er, at når jeg haft computeren tændt i 5-10 min, genstarter den pludselig. Når jeg så genstarter PC\'en og går ind i windows genstarter den igen. Jeg regner med det er et varme problem, for når jeg så kobler HD\'en fra og booter fra min gamle, så genstarter den ikke mere. Jeg også prøvet at lade IBM\'en hænge ud af kabinetet, og åbne vinduet (en vinterdag), mén den genstartede stadig efter noget tid. Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede handmade Nybegynder
03. marts 2001 - 11:44 #1
Prøv at kigge her efter en køler til din HDD:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=104
Avatar billede rop Nybegynder
03. marts 2001 - 11:54 #2
øhh, booter fra din gamle... med det gamle styre system på eller har du ghosted dem så det er NØJAGTIGT ens?? ellers kan du ikke sammenligne. Det burde ikke være varme problem, da disken skal være latterligt varm og egentligt have undersiden hvor alt elektronikken sidder mod noget varmt også før det gør galt... Havde du haft 5 Cheetah 15000 rev diske siddender over hinanden, så ja... men ikke en enkelt GXP\'er :)... Det kan også være problemer med din controller... der ikke kan lide disken..
Avatar billede razo Nybegynder
03. marts 2001 - 12:05 #3
Min gamle HD har hele tiden været tilsluttet som primary master. Det er en gammel 8.4gb maxtor, hvor jeg har mit styresystem. IBM\'en har hele tiden været secondary. Her for lidt siden prøvede jeg uden IBM\'en, men der rebootede den oxo hele tiden. Hvis det ikke er et varmeproblem er det sikker Diskguide ? Min Bios understøtter jo ikk HD\'er over 33gb.
Avatar billede zerozool Nybegynder
03. marts 2001 - 21:55 #4
prøv at formatere din IBM disk og installere forfra da det kan være galt med controllerne (Har selv haft problemet)
Avatar billede razo Nybegynder
04. marts 2001 - 05:29 #5
Je har fundet ud af problemet nu.
Så snart jeg installerer DeskGuide så begynder min computer med de pludselige genstartninger. Når jeg så booter igen, bliver jeg nød til at køre DeskGuide igen, for ellers vil windows ikke boote (VXD fejl). Så nu mangler jeg bare et alternativ til DiskGuide.
Jeg har hørt at win2k detecter ens harddiske ligemeget om de blev fundet i BIOS. Er det rigtigt? For så er der jo en løsning der. Men jeg ville nu helst bare have et prog lignende DeskGuide.
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 08:13 #6
DeskGuide???? mener du ikke DriveGuide fra IBM. Den understøtter ikke windows 2000.

Du skal bruge diskmanager, men det kræver at hele harddisken bliver slettet.

Diskmanager kan hentes her: (Direkte Link)
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/DiskManager2000.exe

Husk også at læse Readme filen: (Direkte Link)
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/dm2kwin.htm