Avatar billede sumsar-- Nybegynder
14. september 2004 - 23:14 Der er 5 kommentarer

Opbygge stregkode fra varenummer

Hej!

Jeg har et ERP system hvor jeg har en omfattende varenummer database. Jeg har mulighed for selv at designe mine ordrebekræftigelser. Men ikke desideret kode funktioner på.
Jeg vil gerne på en varelinie have en stregkode med der indeholder varenummeret på mit produkt. Jeg har stregkodescannere der kan scanne alle gængse formater. Jeg har intet imod at betale for en font - men jeg vil vide hvordan jeg opbygger min stregkode. Da der kan være speciel tegn som "#" og "/" i stregkoderne er jeg kommet frem til at jeg skal bruge en Code 128 B stregkode.

Håber i kan hjælpe!!!
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
15. september 2004 - 00:37 #1
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
15. september 2004 - 08:55 #2
Der findes produktet LaserNet, der kan tage et hvilket som helst felt og erstatte det med en vilkårlig stregkode på linieniveu i ordre bekræftelsen. Det går nemt og hurtigt og der er mulighed for automatisk beregning af checkciffer hvis nødvendigt. Der er desuden mulighed for variable stregkoder, baseret på kundenummeret. Dette giver mulighed for individuelle stregkoder pr. kunde. Der findes en case med eksempel på (præcis samme problem) : http://www.efstech.dk/fileadmin/efs_technology/PDF_Filer/Kundecases_DK/Kundecase_AO_Johansen_DK_DC4.pdf.
Se mere om stregkoder på www.efstech.dk under "moduler".
Mvh
Lennart Garbarsch
Avatar billede sumsar-- Nybegynder
15. september 2004 - 10:13 #3
Jeg tror i mistforstår - det eneste jeg har mulighed for, er at sætte en streng ind med en stregkode font - jeg kan ikke benytte eksterne programmer eller lign. Derfor leder jeg efter en løsning hvor en checksum ikke er nødvendig, det er intet problem at sætte stop og slut tegn ind.
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
15. september 2004 - 12:29 #4
Hej Igen.

Jeg er næsten sikker på at jeg ikke misforstår dig, men du kan evt. maile mig på lg(at)efstech.dk, hvorefter jeg kan ringe til dig for at sikre forståelsen af problemet.
Mvh
Lennart Garbarsch
Avatar billede uda Praktikant
13. april 2005 - 20:33 #5
Du kan benytte en font for at generere din kode prøv
http://www.adams1.com/pub/russadam/shareware/code128b.zip
eller anden font fra www.adams1.com/pub/russadam/shareware/
Dog har jeg ikke erfaring med denne.
mvh
Ulf