Avatar billede janni_jensen Nybegynder
14. september 2004 - 16:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal submitte

Jeg skal submitte en form i asp, og dermed lukke siden hvis det er gået godt. Formen i asp bliver kaldt med en Response.redirect fra en C# side, og jeg skal  gerne undgå denne side er ved at lukke spørgsmålet?

Når jeg submitter formen, reloader den jo bare derud af i en loop...Den skal kun gøre det engang, og ellers lukke. Hvis ikke den kan submitte skal den ikke lukke, så man kan se fejlmeddelelsen...
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 16:46 #1
Hvordan skal et script kunne vide, at det er gået godt ?-)

-- javascript kan jo ikke lave en forbindelse til serveren, kun en http-request !-)
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2004 - 17:39 #2
<ole>

Jeg kender ikke syntaksen i .net, men i 'ASP-Classic' ville det være at skrive noget à la:
    Response.Write "<script type='textJavaScript'>window.close()</script>"
i bunden af dokumentet - lige efter alle ASP-koder er kørt (opdatering af databse, eller hvad du nu gør med ASP'en). Så lukker vinduet, når server-procedurerne er afviklet.
Du kan evt. gøre handlingen betinget (stadig 'classic'):
  If (BETINGELSE) Then
      Response.Write "<script type='textJavaScript'>window.close()</script>"
  End If

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2004 - 17:40 #3
Ooops ... manglede en slash:
    Response.Write "<script type='text/JavaScript'>window.close()</script>"
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
14. september 2004 - 20:54 #4
Koden skal afvikles i classic asp, men jeg gad godt have noget andet end response. redirect i .net, da jeg derved måske kunne åbne et javavindue i .net med asp koden der afvikles, lige lave et tjek i Db og så ellers lukke siden hvis det er gået ok. Ellers vil jeg få lukke spørgsmålet fra browseren, hvis jeg kører koden fra asp siden. Samt jeg har brugt document.formname.knapname.clik til at at klikke på min submit knap, men den gør det jo i loop, hvordan får jeg den til kun at gøre det engang. Jeg skal kunne gøre det i javascript, uden at røre ved knappekoden, da dette er koden som ikke kan ændres.
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2004 - 21:02 #5
Det hjalp ikke stort på forståelsen. Det virker mere som et .net spørgsmål  :)
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
19. september 2004 - 20:35 #6
OK så skærer jeg det ind til dette....hvordan laver jeg javascript til at klikke på en aspknap og at det kun gøres en gang? Kan dette lade sige gøre?
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
16. december 2004 - 20:03 #7
ok jeg lukker bare...
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 20:46 #8
Man skal nok være .net'er for at kunne forholde sig til begrebet 'en aspknap'. Det giver i hvert fald ingen mening for en erfaren JavaScripter, der skriver asp-classic i både VBS og JScript  :)