Avatar billede mce Nybegynder
14. september 2004 - 14:28 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsbillede bagved tekst

Jeg vil gerne sætte et baggrundsbillede ind i mit dokument, som er skrevet i Word XP. Det er meningen at baggrundsbillede skal komme med når jeg printer dokumentet ud. Det skal være muligt at sætte tekst og billeder henover baggrundsbilledet.

Jeg håber at I har et godt bud da det vil være til stor hjælp!
Avatar billede Chewie Novice
14. september 2004 - 14:35 #1
prøv sætte billedet til at være et vandmærke
14. september 2004 - 14:36 #2
Vis->Sidehoved/-fod
Indsæt->Tekstboks, træk en tekstboks, der hvor billedet ønskes placeret i dokumentet.
Indsæt->Billede, vælg det ønskede billede
Højreklik på rammen om billedet, vælg Formater tekstboks, sæt farven til "Ingen" på stregen.
Klik på knappen "Luk" i værktøjslinien Sidehoved og sidefod

Billedet er nu indsat på alle sider i dit dokument.
Avatar billede Chewie Novice
14. september 2004 - 14:37 #3
Eller ...

Formater -> baggrund -> effekter -> fanebladet "billede"
Avatar billede mce Nybegynder
14. september 2004 - 14:40 #4
sjovhilsen.dk: Din sidste løsning gør at baggrundsbilledet ikke er med når jeg printer dokumentet ud.
14. september 2004 - 14:40 #5
Fordelen ved at indsætte billedet via Sidehoved/-fod funktionen er bl.a.
- at billedet automatisk nedtones
- kommer på alle sider
- der er ingen problemer med at skrive tekst henover.

Såfremt billedet stadig er for dominerende kan det nedtones yderligere.
Vis->Sidehoved/-fod
Højreklik på billedet
Vælg Formater billede
På fanen Billede kan du regulere lysstyrken.
Avatar billede mce Nybegynder
14. september 2004 - 14:45 #6
Erikjuul: Din løsning er helt perfekt. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken størrelse jeg skal resize mit billede til, så den fylder præcis det samme som en side i Word? Er det noget du kan hjælpe med? Der er point til dig uanset hvad.
Avatar billede Chewie Novice
14. september 2004 - 14:47 #7
Fordelen ved ikke at indsætte billedet Sidehoved/-fod funktionen er bl.a.
- billede bliver ikke nedtonet
- Kommer ikke på alle sider

højre klik på billedet og vælg formater -> layout -> bagtekst
Avatar billede Chewie Novice
14. september 2004 - 14:48 #8
Ok hvis det skal på alle sider så er det erikjuuls løsning du skal bruge
14. september 2004 - 14:54 #9
Du har mulighed for at bestemme størrelsen på billedet ved at højreklikke på billedet, og vælge fanen Størrelse.

Husk at låse højde-/breddeforholdet.

Skal det fylde hele siden er målet 21*29,7, men da det er de færreste printere, der kan skrive til kant af papiret, vil du få det bedste resultat, ved selv at definere størrelsen.
Avatar billede hcma Novice
14. september 2004 - 16:27 #10
erikjuul >> nu du er ved det, er det måske en ide at skrive hvordan man får forskellige baggrunde fra side til side, selvfølgelig også ved brug af sidehoved/-fod