Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
14. september 2004 - 09:43 Der er 5 kommentarer

transform - transition funktion

Jeg er igang med at lave en film til et websted. Der skal være forskellige billeder og tekst der fader ind og ud, men når jeg indsætter billede nr. 2 og giver den en transform effekt, virker det ikke... hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede rohaje Nybegynder
14. september 2004 - 09:57 #1
billeder skal pakkes i symboler før du kan transform'e dem.. klik på billedet tryk F8 vælg movieClip eller grafik.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
14. september 2004 - 10:08 #2
nu har jeg lavet det første billede som et movie clip, og jeg skal have effekten til at vare 60 frames (for det her billede), og det virkede fint i starten, men nu har jeg sat teksten ind og så kommer billedet ikke når jeg afspiller den...
Avatar billede rohaje Nybegynder
14. september 2004 - 11:07 #3
Det kan være at du ligger tingende på samme layer? Hvis du gør duer det ikke.
Der kan kun være en tween per layer af gangen.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
14. september 2004 - 11:09 #4
jeg har lagt dem på hver sin layer.... men skal teksten ikke være et symbol eller hvordan??
Avatar billede rohaje Nybegynder
14. september 2004 - 11:21 #5
lav en key frame skriv noget tekst (statisk)  gå de ønskede frames frem (60 ?) lav en keyFrame (klik på framen og tryk F6) markér frames imellem de to key-frames ( mus + shift-nede). højreklik og vælg motionTween. nu har du lavet teksten om til en tween ( et symbol ) og kan transform'e tween'en i keyFrames'ne, du kan indsætte flere key frames i mellem eller efter ved at klikke med musen i tidslinien og trykke F6.