Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ikke 1600x1200 ?

Davs!

Jeg har netop fået en ny skærm, en IBM 0182 C72 hedder den helt præcist =)
Det er en 17", før havde jeg en anden IBM, vistnok en 16", og på den kunne jeg sagtens sætte opløsningen op på 1600x1200.
Men det kan jeg ikke på min nye!
Windows kunne ikke finde den selv, den kaldte den bare "Plug & Play-skærm" indtil jeg fandt en driver til den på Driver's Guide. Men det hjalp heller ikke.
Jeg vil meget gerne vide hvordan jeg kan sætte opløsningen op på 1600x1200 både på skrivebordet og i spil!
På skrivebordet kan jeg slet ikke vælge 1600x1200, men højst 1280x1024. I spil kan jeg godt sætte den op på 1600x1200 men når så jeg starter spillene kommer der en underlig GL fejl, så jeg bliver nødt til at sætte den ned, til allerhøjst 1280x1024.
Jeg vil gerne kunne udnytte mit grafikkort ordentligt, så hvis nogle kan sige mig hvordan jeg kan gøre det, ville jeg blive meget glad =)

Grafikkortet er et ATI Radeon 9700 Pro, med nyeste drivere (Catalyst 4.9) hvis det skulle have noget at sige.

-belzebub
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:17 #1
Det er ikke sikkert at du kan sætte opløsningen så højt op. Hvis frekvensen er max 60Hz er 1280x1024 den højest mulige opløsning. Derfor undersøg hvor mange herz skærmen kan tage. Hvis den kan tage mere kan du sikkert sætte frekvensen op inde i din grafik opsætning.
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:18 #2
Det står oft bag på skærmen
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:23 #4
Så vidt jeg kan se
Avatar billede ahave Nybegynder
13. september 2004 - 19:23 #5
Et hurtigt kig på ibm.com afslørede at 1280x1024 er din monitors maksimale opløsning. Den er jo heller ikke helt ny, fra 2000. Det er en halvgammel skærm.
Avatar billede ahave Nybegynder
13. september 2004 - 19:24 #6
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:27 #7
Det samme som jeg sagde og samme link til det samme. ;o)
Avatar billede ahave Nybegynder
13. september 2004 - 19:28 #8
Det var det godt nok også. Jeg havde simpelthen ikke opdateret spørgsmålet før jeg svarede, som man også kan se på tiden.
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:30 #9
ok ;)
Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:38 #10
x-masman smid lige et svar...

ærgeligt..troede også den var nyere....

Men bare en ting jeg ikke forstår... Inde i Windows er den sat til 70Hz.. Egenskaber for skærm > Avanceret > Skærm > Skærmens opdateringshastighed > 70 Hz ???
Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:39 #11
Og ja, "Skjul tilstande som denne skærm ikke kan vise" er slået til. Der kan vælges mellem 60 og 70.. Og den stod på 70 som standard....
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:39 #12
Du skal passe på med at sætte frekvensen højere end skærmen kan tåle. Flimrer billedet? kan du sætte den ned?
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:42 #13
Min skærm kan også kun tage 60 hz :( men den kører også lidt højere i XP. Dog hvis jeg ser på skærmens instillinger viser den kun 59 hz, så jeg tror det er XP der ikke helt kan finde ud af det.
Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:44 #14
Ja
Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:46 #15
ups....

Ja, har lige kigget bag på den, der står godt nok 60 hz men den kører helt fint på 70 hz, men måske skulle jeg sætte den ned, det hjælper jo ikke alligevel.
Der står at skærmen er produceret d. 4. sep. 1999 så ja den er halvgammel efterhånden.

Min gamle hed G74 og var også fra September 1999.... Den har så været "real 70Hz" men til gængæld lidt mindre..
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. september 2004 - 19:52 #16
Bare fordi det står i XP at den kører 70 Hz er det ikke sikkert det passer. Står det ikke i skærm menuen, hvor meget den egentlig kører? Hvis der ikke er nogen forskel på 60 hz og 70 hz indstillingen, kan det jo ihvertfald ikke skade at sætte den ned.