Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 16:02 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Hvor er brænde billigst?

Så er det tid til at købe brænde til brændeovnen igen.

Søger 4 stk. 1/4 paller ask eller bøg til levering på Sjælland.
Det skal være tørt og kløvet.

Nogen som kender et billigt sted, et sted hvor man kan sammeligne priser eller lign?
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2004 - 17:00 #1
Har du prøvet her: www.tra.dk
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2004 - 18:26 #2
Jeg renger med at købe ca. 10 rm. fra http://www.braendselsgaarden.dk/

Hvis du bor i nærheden, er det billigere :)
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 18:48 #3
tak peet49, men han leverer ikke på sjælland.

Det vi søger er et tårn - savet og kløvet.
2 kbm. pr. palle. (Det som jeg kalder en 1/4 palle)
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 18:51 #4
2 kbm - svarer det til 5 rum meter? *G* Kan aldrig hitte ud af de mål
Avatar billede exp Juniormester
13. september 2004 - 19:29 #5
miss-g >>
Her kan du læse om opmålingen:
www.nrgi-biobraendsel.dk/sw436.asp

I øvrigt kan jeg anbefale træet fra NRGi - specielt det ovntørrede bøgebrænde. Det er ikke helt billigt, til gengæld er det god kvalitet.
(Og bare lige så det er på det rene, så har jeg personlige relationer til virksomheden, men har været i branchen længe nok til at kunne kende kvalitet :-)

Priser pr. 9/9-04 kan ses her:
www.nrgi-biobraendsel.dk/graphics/Biobraendsel/biobraendsel/PDF/Prisliste090904.pdf
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 20:10 #6
Ja det ved jeg exp - ringede og fik priser af dig sidste år (Nicolin) *G*

Men fandt noget billigere som var udemærket.
Avatar billede exp Juniormester
13. september 2004 - 20:13 #7
Nåja - det er sgu da rigtigt... havde jeg helt glemt :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 21:16 #8
exp - mens du er her *G*
Leveringen er stadig med selvom man ikke køber mere end 4 paller, right?
Og er det tørt? (Tænker på f.eks bøg eller eg/ask pallerne).
Avatar billede exp Juniormester
13. september 2004 - 21:48 #9
Eg/asken er tørret her over sommeren, men opbevares udendørs - bøgen er ovntørret, og opbevares indendørs.

Og priserne er inkl. levering, med mindre andet er angivet.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 22:00 #10
Obevaret udendørs - hvor tørt er det så? hm....
Avatar billede exp Juniormester
13. september 2004 - 22:18 #11
max 25% fugtighed - den optimale er 18%. Derfor anbefales det at opbevare brændet under halvtag, og tages derpå indendøre ca en uge ind afbrænding.
Så skulle det gerne nå de 18%
www.nrgi-biobraendsel.dk/sw434.asp
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2004 - 22:18 #12
Vi har ikke plads indendørs *G*
Avatar billede exp Juniormester
13. september 2004 - 22:21 #13
Her tænkes vel også nærmest en kurv med brænde ved siden af brændeovnen - kommer selvfølgelig an på, hvor meget i fyrer i løbet af dagen :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
16. september 2004 - 13:28 #14
Andre forslag - hvor køber man billig brænde (Sjælland)?
Avatar billede exp Juniormester
16. september 2004 - 13:33 #15
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2004 - 00:16 #16
Nå - men jeg har faktisk kun fået 2 brugbare links - så I må lægge svar så får I lidt point. Hvad jeg vælger vides ikke endnu - nok noget helt andet.... det var jo ikke mange svar der kom, så jeg må nok selv i gang med at søge.

o 0 (Hvis jeg bare kunne finde kvitteringen fra sidste år)...suk. *G*
Avatar billede exp Juniormester
19. september 2004 - 19:29 #17
c",)
Avatar billede exp Juniormester
19. september 2004 - 19:29 #18
For ¤"%¤"#%&" da...
Avatar billede miss-g Seniormester
20. september 2004 - 15:08 #19
Hvad med dig chrisrj - point?

Synes ikke det var sindsygt billigt - men I får da lidt. (Havde håbet på flere svar).
Avatar billede chrisrj Forsker
20. september 2004 - 16:17 #20
Avatar billede miss-g Seniormester
13. oktober 2004 - 13:04 #21
FANDT fakturaen.

5 paller ask for 6.390 kr. inkl. moms og levering (over hækken).
Det er fyringsklar og det er sgu da billigt for ASK.

http://www.hc-venslev.dk/dk/index508000.htm
Avatar billede exp Juniormester
15. oktober 2004 - 08:16 #22
Snakkede lige med afdelingen.

Vi kan levere 5 paller eg/ask på Sjælland til kr. 5.875 inkl. moms og lev.
Du vælger selv om det skal være med kran eller palleløfter.
Avatar billede chrisrj Forsker
15. oktober 2004 - 08:30 #23
Jeg får 10 rm for 4.500,- leveret på tirsdag - dog er det ikke som paller, men tippet af. :)
Avatar billede exp Juniormester
15. oktober 2004 - 09:49 #24
chrisrj >>
Vi har bevidst fravalgt brænde i løs vægt, da der simpelthen er for meget administrationsarbejde ved det :-)
Avatar billede chrisrj Forsker
15. oktober 2004 - 10:38 #25
hehe

I bruger ikke udtrykket "Hvad der er sparet, er tjent" :D
Avatar billede exp Juniormester
15. oktober 2004 - 10:58 #26
Tjah... vi bruger energien(!) på let tilgængelig brænde samt træpiller og flis. Sådan et vognlad brænde tager jo tid at stable etc. :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
15. oktober 2004 - 21:38 #27
Ja, og vi kan ikke bruge løst brænde da huset ligger et stykke fra vejen, så skal man da have det hele lagt i stabler samme dag....

Exp - ok, så kan det være vi vælger jer næste gang, men vi ved hvad vi får ved at bestille samme sted. Ofte får man at vide at det er tørt, og så er det ikke.....
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2004 - 13:23 #28
miss-g >>
Det er en vurderingssag hvornår man køber træet ind. Vi oplever store stigninger hen mod slutningen af sæsonen, da folk her ofte køber vores lidt fugtigere træ til billigere priser. Så opbevarer de det selv, og træet for den fugtighedsprocent de ønsker.
Omvendt er der mange der venter til slutningen af sommerperioden, da træet her har tørret over sommeren.

Men ja, det er korrekt at man ved hvad man får :-)
Avatar billede bruus-jensen Nybegynder
03. marts 2009 - 19:59 #29
Jeg er uvildig, men vil da gerne påpege at Dansk Brændesalg har brænde af god kvalitet til Danmarks laveste priser. Fx. ovntørret ask, som er et superprodukt:
http://danskbraendesalg.dk/braendetaarne-9/palletaarn-med-ask-ovntoerret-101.html

Mvh Tommy
Avatar billede bruus-jensen Nybegynder
03. marts 2009 - 22:30 #30
Ja, der er en lille fejl i mit indlæg. Der skulle have stået; "jeg er ikke uvildig". Beklager fejlen.
Avatar billede Michaeljak Nybegynder
18. januar 2010 - 12:28 #31
Du kan prøve her hos os http://www.dongsted.dk/
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2010 - 06:58 #32
Her kan man ikke købe brænde:
www.braende.info
Men man kan til gengæld finde 100vis af links til brænde forhandlere :o)
Avatar billede Mikkeld12 Nybegynder
06. august 2012 - 14:43 #33
http://www.nettobraende.dk har et kæmpe udvalg af brænde
Avatar billede bruus-jensen Nybegynder
06. august 2012 - 15:33 #34
Avatar billede mister_sphinx Nybegynder
24. december 2012 - 17:26 #35
Hmm ja Det virker lidt underligt at vurderingerne svinger mellem 1 stjerne og 5 stjerne. Jeg har købt nogle gange her http://www.woodmaster.dk/. Det var tørt og i orden.
Avatar billede balladen71 Nybegynder
17. august 2014 - 23:24 #36
jeg har flere gange købt hos "pejsen". de levere ovntørt bøgetræ, til 2995, for 5,5 skrm. :) det brænder fantastisk! ved ikke om de stadig eksistere, men har 2 telefon numre på dem 53 83 58 92 / 93 93 20 01

- Frederik