Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. september 2004 - 14:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændre "Luk computeren"

Hey

Jeg vil gerne ændre "Luk computeren"-vinduet, den lille boks man får frem
når man ber' om at lukke PC'en - med de tre muligheder "Standby" "Luk" og
"Genstart".
Det jeg gerne vil ændre er teksten "Luk computeren".

Jeg ved man kan gøre det ved at indstallerer programmer til det - men det må
da være muligt at finde det billed som teksten står i, og så ændre ?

Er der nogen der ved om kan det, og evt. hvad det billed hedder - og hvor
det ligger ?

På forhånd mange tak
:-)
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 15:53 #1
Du kan ikke ændre på noget billede. Du skal nok installere Reshack.
http://delphi.icm.edu.pl/ftp/tools/ResHack.zip
Og så skal du ændre i explorer.exe. HUSK at tage en backup af den originale fil.
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 15:56 #2
Vrøvl....ikke explorer.exe. Kan ikke lige huske filnavnet.
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 16:10 #3
Nok nærmere shotdown.exe, som ligger i \windows\system32\shutdown.exe og så når du åbner Reshack og henter filen ind, så skal du kigge under stringtable 1 og 1030.
Der står det text som du gerne vil ændre. Efter du har ændret texten, så vælger du
compile script, som står ovenfor. Og derefter gemmer du filen, som en exe-fil, med et navn som du kan huske.

Derefter skal du en tur i registreringsdatabasen. Der finder du denne streng :

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows NT\ CurrentVersion\ Winlogon

og ændrer shell-navnet til det filnavn du lige har lavet. Så skulle det køre, efter en genstart.
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 16:12 #4
Vrøvl igen.....er vist for træt.....du skal IKKE ændre i databasen.

Kun gemme den nye shutdown fil
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 16:13 #5
Ændring i databasen var kun, hvis det explorerfilen du skulle ændre. Sorry
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. september 2004 - 16:25 #6
hæhæh... vil give det et forsøg - så vender jeg tilbage igen :-)
Tak indtil viderer :)
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 16:35 #7
c",)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. september 2004 - 17:15 #8
hhhmmm - underligt, selv om jeg gør som du skriver så vil den ikke gemme ændringen :-/

Findes der ikke andet program der kan det samme ?
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 18:10 #9
Hvis det kan det samme, så er det jo ikke noget ved *g*.
Husk nu, at rename den gamle shutdown.exe -> shutdown.old, FØRST.
Derefter retter du den, i Reshack, og "gemmer som" shutdown.exe

Så burde det virke, ellers er jeg tom for løsninger.
Avatar billede flintstone Novice
13. september 2004 - 18:13 #10
Nope..........forkert fil....hmmmmmmmm.......sorry, det er ikke den fil som det hele derjer sig om.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
14. september 2004 - 09:34 #11
Nu fik jeg det ændret - prøvede også at rode med filerne msgina.dll og explorer.exe - så hvad det er der har fået det til at virke, ved jeg ikke endnu...
Så "flintstone" hvis du skal ha' lidt point, for at lede mig på rette vej, skal du lige lave et svar... :-)
Avatar billede flintstone Novice
14. september 2004 - 16:02 #12
Godt så. Hermed et svar
Avatar billede guldbrand Nybegynder
14. september 2004 - 16:08 #13
Og med tak for at "lede" mig på rette vej ;-)