Avatar billede markymarc Nybegynder
13. september 2004 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan løber jeg mine variabler igennem i min bean?

Jeg har en datatransferbean til at holde mine variabler i til jeg "føder" dem til min CMP bean. Nu vil jeg så lave en ret funktion, som modtager en datatransbean. Men nu skal jeg så løbe alle variablerne igennem for at se hvilke er blevet sat. Så jeg kun opdatere dem jeg skal i min DB. Hvordan gør jeg lige det uden at lave 17 if sætninger?

Ved godt det nok kunne være kommet under java, men nu kom det altså her.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2004 - 14:54 #1
Meget ofte vil man have alle de gamle værdier, overskrive med nye værdier
og så er det ikke noget problem at flytte alle værdier over.

Men som du beskriver det så tror jeg at det er svært at undgå if sætninger
(en Map og reflection er formentligt for langsomt).
Avatar billede markymarc Nybegynder
16. september 2004 - 11:24 #2
Tak det var nu også det jeg kom frem til.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:49 #3
Tja ...